موفقیت کسبوکارهای نوپا از زیربنایی نشأت میگیرد که در طول مسیر ساخته شده است
به گزارش خبرنگار حوزه علم،فناوری و دانشبنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، باورهای نادرست از مفاهیم استارتآپ موجب ناامیدی و بعضاً منجربه شکست صاحبان ایده میشود. ارائه صحیح گامهای راهاندازی کسبوکار و تأسیس یک گروه استارتآپ و همچنین از بین بردن باورهای نادرست میتواند نقش مهمی در شکلگیری کسبوکارها ایفا کند.
گامهای مهمی که قبل از اشتغال و شروع کسبوکار باید مورد توجه قرار گیرد بسیار است ولی نکاتی که میتواند صاحبان ایده را به یک کسبوکار مطمئن هدایت کند اشاره میشود. صاحبان ایده و دانشآموختگان باید بدانند با یک اسلاید معرفی دوره و بحث با سرمایهگذاران در مرحله نخست راهگشا نخواهد بود، فقط هنگامی جلب و جذب سرمایه منطقی است که شرکت درحال خیزش و شروع بهکار واقعی است.
لازم است صاحبان کسبوکار در جلسات و نشستهای سرمایهگذاری بهینه ظاهر شوند و روی نمونه و کشش محصولات تمرکز کنند وگرنه اسلاید خوشگل چارهای از مشکلات حل نخواهد کرد. انگارههای نادرست موجب شده تا ایدهپردازان راهاندازی شرکت را مساوی با ساخت یک محصول تلقی کنند ولی واقعیت این است که فقط 50 درصد راهاندازی شرکت در ساخت محصول است و 50 درصد دیگر آن در گرو اموری نظیر استخدام، ساخت تیم و مدیریت آن، جمع آوری سرمایه، بیمه و مالیات است.
شرکت و کسبوکارهای نوین و دانشبنیان لزوماً در ابتدا از ایدههای بکر و عالی تشکیل نیافته است بلکه مهم یافتن آدمهایی است که تا آن ایده را تحقق بخشند. اینکه استارتآپ های موفق از یک ایده واحد عالی شکل میگیرند اشتباه بزرگی است که بعضا کارآفرینان را به خطا دچار میکنند. درصورتی که واقعیت این است که اولین ایده احتمالا آخرین نیست
درحالی که وظیفه ایدهپردازان کندوکاو فضای راهحل است. ایدهها به سراغ افراد میروند و اشتراکگذاری و بحث مفید در چنین زمینههایی مفید است.
باید پذیرفت موفقیت از زیربنایی نشأت میگیرد که در طول مسیر ساخته شده و حتی با ایدهای درست و سنجیده، برای رسیدن به موفقیت بعدی گام برداشته میشود. نگاه به گذشته ممکن است موفقیت به نظر آسان بیاید، ولی در واقع، هیچوقت آنقدرها آسان نیست.
انتهای پیام/4107/4116/
انتهای پیام/