صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۳:۳۳ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸

خروج بى‌سروصداى بمب‌افكن‌هاى آمريكايى از منطقه/ راهبرد فشار-مذاكره به فهرست ناكامى ترامپ اضافه شد

خروج بى‌سروصداى بمب‌افكن‌هاى آمريكايى از منطقه نشان می‌دهد که راهبرد فشار حداکثری - مذاکره، به فهرست ناکامی‌های مستمر ترامپ و تیم وی در سیاست خارجی اضافه شده است.
کد خبر : 409048

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، بمب افکن‌های B۵۲ آمریکا که با تبلیغات گسترده و با هدف ایجاد فضای رعب و وحشت نسبت به وقوع جنگ و در راستای راهبرد فشار حداکثری به منطقه آمدند، طی روزهای گذشته پایگاه العدید قطر را ترک کردند. 


اواخر اردیبهشت ماه سال جاری فرماندهی مرکزی نیروهای تروریست امریکا در منطقه (سنتکام) اعلام کرد که بمب‌افکن‌‌‌های آمریکایی بی-۵۲ در پایگاه هوایی این کشور در قطربا هدف مقابله با «تهدیدات ایران» فرود آمده‌اند.


هم زمان جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز اعلام کردکه اعزام یگان بمب‌افکن ارتش آمریکا به خاورمیانه حامل این پیام روشن برای ایران است که در صورت هرگونه تعرض نظامی علیه منافع ایالات متحده و یا متحدان آن، با واکنشی بی‌رحمانه مواجه خواهد شد.


علی رغم تهدیدات مستمر آمریکا برای هراس افکنی و منفعل نمودن جمهوری اسلامی ایران ،بامداد ۳۰ خردادماه پهپاد جاسوسی «گلوبال‌هاوک» آمریکا که به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران تجاوز کرده بود توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هدف قرار گرفت و در سواحل هرمزگان سرنگون شد.


تصاویر ماهواره‌ای که طی چند روز گذشته از پایگاه العدید قطر منتشر شده است نشان می‌دهد، چهار فروند بمب افکن B۵۲ آمریکا این پایگاه را در سکوت خبری ترک کرده‌اند. 


خروج بی سرو صدای بمب افکنهای امریکایی از منطقه نشان می دهد که راهبرد فشار حداکثری – مذاکره که یکی از ارکان اصلی آن القاء احتمال شکل گیری جنگ فراگیر در منطقه بود به عنوان رویکردی شکست خورده به فهرست ناکامیهای مستمر ترامپ و تیم وی در سیاست خارجی اضافه شده است.


منبع:نور نیوز


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان 0 نظر
ahmad
13:07 - 1398/05/17
like