صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
ترکاشوند در گفتگو با آنا:

لغو بازی تدارکاتی منطقی بود/ روسیه را هم می‌توانیم شکست دهیم

کارشناس والیبال گفت: برگزاری بازی تدارکاتی برای هر تیمی خوب است اما در شرایط فعلی که بازیکنان نیاز به استراحت دارند لغو بازی تدارکاتی تصمیم منطقی است.
کد خبر : 408879

محمد ترکاشوند در گفتگو با خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره لغو اردوی تدارکاتی بلغارستان در آستانه انتخابی المپیک و تأثیر آن روی ملی‌پوشان والیبال گفت: به نظرم لغو اردوی تدارکاتی به شرایط و موقعیت تیم و بازیکنان بستگی دارد. به این معنی که اگر بازیکنان با مشکلات جسمانی و آسیب‌دیدگی روبه‌رو باشند و نتوانند در تورنمنت شرکت کنند، بازی تدارکاتی چه ارزشی خواهد داشت؟ وقتی بازیکنی دچار مصدومیت است و باید استراحت کند یا تمرینات سبک داشته باشد، بازی تدارکاتی نمی‌تواند روی او تأثیرگذار باشد.


وی گفت: به نظرم با توجه به اینکه تیم ملی والیبال در رقابت‌های لیگ ملت‌ها 17 بازی انجام داده‌اند و معمولاً با یک ترکیب ثابت به میدان رفته‌اند، از همین رو شناخت خیلی خوبی از هم دارند و مربی به نقاط قوت و ضعف ورزشکاران اشراف کامل دارد، بنابراین خیلی ضرورت ندارد که در خارج از کشور بازی تدارکاتی برای آنها برگزار شود. بهتر است که بازیکنان تا انتخابی المپیک در تهران می‌ماندند و به کارهای درمان خود می‌پرداختند و همچنین زیر نظر بدنساز تمرین می‌کردند، ضمن اینکه شاید امکاناتی که در ایران برای ملی‌پوشان در نظر گرفته شود در خارج از کشور نبود، به همین خاطر کولاکوویچ صلاح دید که تیم بازی تدارکاتی را نداشته باشد، بهتر است.


این کارشناس والیبال تأکید کرد: داشتن بازی تدارکاتی برای هر تیمی در هر موقعیتی یک اتفاق خوب و ویژه است اما با توجه به اینکه تیم ما جوانگرایی نداشته و همیشه با یک ترکیب ثابت به میدان رفته، بنابراین بهتر بوده که این بازی لغو شود، ضمن اینکه سبک بازی بلغارستان هم شاید در شرایط فعلی خیلی به تیم ما کمک نمی‌کرده است.


ترکاشوند در پاسخ به این سؤال که سرمربی تیم عنوان کرده تیم با هم هماهنگ نیست، اظهار کرد: بازیکنان در 17 بازی در کنار هم قرار داشتند. بنابراین از نظر هماهنگی شرایط خیلی خوبی دارند و من فکر نمی‌کنم منظور کولاکوویچ ناهماهنگی بازیکنان با یکدیگر باشد. به هر حال آنها چندین ماه در اردوی تیم ملی بودند و در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال هم با یک ترکیب ثابت به میدان رفتند، بنابراین هماهنگی‌های لازم را با هم دارند.


وی در مورد انتخابی المپیک گفت: ایران در این رقابت‌ها با تیم‌های روسیه، کوبا و مکزیک هم‌گروه است. با توجه به پتانسیلی که بازیکنان ما دارند، من فکر می‌کنم به‌راحتی می‌توانند تیم‌های کوبا و مکزیک را شکست دهند. البته ما تیم روسیه را با بازیکنان خوبش شکست داده‌ایم و حالا این توانایی را داریم که در کشور خودشان باز هم آنها را شکست بدهیم اما همه این مسائل به روز مسابقه برمی‌گردد. اگر از نظر شرایط جسمانی و بدنی و همچنین روحی روانی، بازیکنان در سطح عالی باشند می‌توانند کار بزرگی انجام داده و تیم روسیه را شکست دهند. بنابراین نمی‌توان از حالا گفت که چون روسیه حریف خیلی قدرتمندی است و ایران مقابل این تیم محکوم به شکست است. همه چیز به روز مسابقه برمی‌گردد و امیدوارم تیم ما در برابر روسیه روزش باشد و بتواند آنها را شکست دهد. قطعاً کار سختی پیش رو داریم.


انتهای پیام/4051/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر