50 درصد بودجه خرید اتوبوسهای جدید برای تهران باید توسط دولت پرداخت شود
به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، پیروز حناچی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران که به منظور اخذ مجوز برای انتشار اوراق مشارکت در ارتباط با مترو تهران و اتوبوسرانی در بودجه ۹۸ بود، اظهار کرد: بر اساس این مجوز انتشار اوراق مشارکت به مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان به شهرداری داده میشود که ۲ هزار میلیارد آن مربوط به مترو و هزار میلیارد آن مربوط به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی است.
وی ادامه داد: از ابتدای شورای جدید در سال ۹۶ اقداماتی در حوزه حمل و نقل عمومی انجام شده که از آن جمله میتوان به بهرهبرداری از ایستگاه مهرآباد، ورود ۵۱ دستگاه واگن و لوکوموتیو برقی، بازگشایی بخش میانی خط ۷ مترو و همچنین بهرهبرداری از ۵ هواکش میان تونلی اشاره کرد.
شهردار تهران تکمیل هواکشهای تونلی مختلف و همچنین سیگنال خط ۳، بهرهبرداری از دو ایستگاه و هشت کیلومتر از بخش جنوبی خط ۶ را از دیگر اقدامات شهرداری تهران در راستای توسعه حمل و نقل عمومی دانست.
حناچی در ارتباط با منابع مورد نیاز برای تکمیل خط ۳ متروی تهران گفت: ما برای تکمیل خط ۳ مترو تهران به ۶۳۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که ۲۵۰ میلیارد آن از طریق اوراق مشارکت، ۴۷ میلیارد تومان از طریق منابع دولت، ۱۹۰ میلیارد تومان منابع شهرداری و ۱۵۰ میلیارد تومان نیز از محل مجتمعهای ایستگاهی فراهم خواهد شد.
وی در ارتباط با منابع مورد نیاز برای تکمیل خط ۴ مترو تهران افزود: خط ۴ متروی تهران به ۶۸۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که ۱۰ میلیارد تومان آن از طریق منابع دولتی، ۲۷۸ میلیارد تومان از طریق منابع شهرداری، ۲۵۰ میلیارد تومان از طریق اوراق مشارکت و ۱۵۰ میلیارد تومان نیز از محل منابع مجتمعهای ایستگاهی خواهد بود.
شهردار تهران منابع مورد نیاز برای خط ۶ و ۷ مترو را نیز به ترتیب به میزان ۲ هزار و ۴۵۵ میلیارد و یک هزار و ۸۴۵ میلیارد تومان عنوان کرد که سهم اوراق مشارکت سال ۹۸ در هر کدام به ترتیب ۷۰۰ و ۸۰۰ میلیارد تومان است.
وی در ارتباط با وضعیت ناوگان اتوبوسرانی نیز گفت: به طور کلی 5 هزار و ۹۲۶ دستگاه اتوبوس در شهر تهران داریم که یکهزار و 342 دستگاه آن مربوط به حوزه عمومی و 4 هزار و 584 دستگاه آن نیز مربوط به بخش خصوصی است که از این میزان ۴۲۸ دستگاه در بخش عمومی و 2 هزار و 804 دستگاه در بخش خصوصی فرسوده است.
شهردار تهران ادامه داد: امیدواریم با فروش اوراق مشارکت بتوانیم این ناوگان را هم نوسازی کنیم که بر اساس آن ۵۰ درصد از اصل و سود هزینه خرید اتوبوسهای جدید از سوی دولت به عنوان بودجه حمل و نقل باید پرداخت شود.
گفتنی است لایحه دو فوریت اخذ مجوز انتشار اوراق مشارکت در ارتباط با مترو اتوبوسرانی با اکثریت آرا به تصویب رسید.
انتهای پیام/۴۱۰۵/
انتهای پیام/