صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۴۳ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
آزادیخواه در گفتگو با آنا:

رگه‌هایی در دانشگاه قصد سیاسی‌کاری و حاشیه‌سازی دارند/ جوانگرایی علاج سیاسی‌کاری در مراکز علمی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رگه‌هایی سیاسی در دانشگاها قصد موج‌سواری دارند، گفت: جوانگرایی علاج سیاسی‌کاری در مراکز علمی است.
کد خبر : 408402

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احد آزادیخواه در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به جایگاه علم در سند چشم‌انداز کشور اظهار کرد: مقام معظم رهبری هم نظرشان بر این است که در آینده به قطب علمی تبدیل شویم؛ بنابراین بدنه علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها باید تقویت شود.


وی افزود: دانشگاه‌ها زمانی می‌توانند تأثیرگذار باشند که بتوانیم هیئت‌های علمی کشور را در جذب و حفظ نیروی انسانی با رویکرد جدید مدیریت کنیم و اصل جوانگرایی، شایسته‌سالاری، توانمندی و روحیه انقلابی را در به‌کارگیری جوانان در هیئت‌های علمی ببینیم.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در کشور جوانان مستعد و نخبگان علمی بی‌نظیری داریم، خاطرنشان کرد: اگر جوانان باانگیزه به عرصه هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها ورود کنند دانشگاه متحول می‌شود.


آزادیخواه تصریح کرد: جوانگرایی در دانشگاه به این معنا نیست که از اساتید مجرب استفاده نکنیم، افرادی که سال‌ها در دانشگاه‌ها کار علمی انجام داده‌اند یک ظرفیتند، اما ظرفیت کارآمدتر و بهتر جوان‌ها هستند.


وی گفت: امروز در حوزه اجرایی کشور موج جوانگرایی ایجاد شده و این مقدمه خوبی است که در حوزه علم، فناوری و پژوهش هم جوانگرایی داشته باشیم.


نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متأسفانه گاه دیده می‌شود که فضای دانشگاه به سمت التهاب و سیاسی‌کاری می‌رود و رگه‌هایی علاقه‌مند هستند که دانشگاه را به سمت حاشیه ببرند و دانشجو را از تحصیل، مطالعه و پژوهش باز دارند که این به هیچ عنوان مطلوب نیست، دانشگاه سیاسی را سیاسی می‌خواهیم نه سیاست‌زده؛ افراط و تفریط دانشگاه را از اهداف اصلی خود دور می‌کند و جوانگرایی می‌تواند فیلتری برای چنین رفتارهایی باشد و آن را سروسامان دهد.


انتهای پیام/4034/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان 0 نظر
حسین از گیلان
09:49 - 1398/05/12
سیاسی کاری که در دانشگاه ها موج می زند؛ چرا باید دانشچو رو تیم سیاسی خودشون بکنند. دانشجو سیاسی است ولی این طور نیست که همش بیاد نیروی احزاب بشه