صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۳۳ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
بطحایی:

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقشه راه در ارتقای کیفیت است/ تعلیم و تربیت اسلامی به سند ۲۰۳۰ نیازی ندارد

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یکی از کامل‌ترین سندهایی است که می‌توانید افق‌های روشنی ترسیم کند، البته نقایصی دارد ولی نقشه راه در ارتقای کیفیت محسوب می‌شود.
کد خبر : 408169

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سید محمد بطحایی در اولین نشست هم‌اندیشی و آشنایی با راهبردها، رویکردها، اولویت‌ها و سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی ویژه رؤسا و‌ سرپرستان جدیدالانتصاب که صبح امروز در هتل فرهیختگان برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه آموزش عمومی علی‌رغم کارهای خوبی که شده است اما هنوز با مشکلاتی روبرو هستیم.


وی افزود: دسترسی دانش‌آموزان به فرصت آموزشی یکسان‌در همه جای کشور وجود ندارد. آنچه در مدرسه آموزش داده می‌شود و بچه‌ها مهارت کسب می‌کنند باید متناسب با نیازهای فردی و اجتماعی باشد.


معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با وجود ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی که دارد، بسیار شایستگی دارد که یک بار برای همیشه در حوزه آموزش و‌ پرورش کشور داعیه‌دار دار مدارس نمونه باشد تا بقیه از مدارس دانشگاه آزاد الگو بگیرند.


بطحایی تصریح کرد: افق‌های بلندی در حوزه آموزش‌های عمومی و مهارتی توسط دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی ترسیم شده است و دانشگاه آزاد در گام دوم انقلاب می‌تواند نقش خود را به خوبی ایفا کند.


وی خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یکی از کامل‌ترین سندهایی است که می‌توانید افق‌های روشنی ترسیم کند، البته نقایصی دارد ولی نقشه راه در ارتقای کیفیت محسوب می‌شود.


معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: مهم‌ترین ویژگی سند تحول این است که از تعالیم اسلامی نشأت گرفته است. امروز مدارس سما با تلاش‌هایی که گذشتگان ما انجام داده‌اند، در جای شایسته‌ای نیست و مدارس سما انتخاب اول خانواده‌ها نیست.


بطحایی بیان کرد: با مدل ارتقای کیفیت و نقشه راه درست می‌توان مدارس سما را به رشد خوبی رساند. ارتقای کیفیت برنامه‌های آموزشی و پرورشی و ارتقای مدیریت مدارس سما در دستور کار ما قرار گرفته است. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که انجام خواهیم داد تأسیس ۱۱۰ مدرسه تا سال ۱۴۰۰ است که مدارسی باشد تا مختصات سند تحول به صورت کامل در آن پیاده شود و در اندازه مدرسه دارالفنون و مدرسه مروی باشد.


وی در پایان خاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت اسلامی به سند ۲۰۳۰ نیازی ندارد. دانشگاه‌ آزاد اسلامی می‌تواند تعلیم و تربیت اسلامی را به جامعه آموزش و پرورش به درستی ارائه دهد.
انتهای پیام/4115/۴۱۱۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر