صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۷ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
رضایی در گفتگو با آنا:

حضور اعضای هیئت علمی جوان باعث پویایی دانشگاه می‌شود

دبیر واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان گفت: با حضور و همت جوانان که سال‌ها بر روی آنان برای آینده کشور سرمایه‌گذاری شده و کناره‌گیری بازنشستگان و استفاده از تجربیات آن‌ها، دانشگاه به محیطی فعال‌تر بدل می‌شود.
کد خبر : 407366

علیرضا رضایی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به لزوم استفاده از جوانان در عرصه‌های مدیریتی گفت: با گذشت 40 سال از عمر انقلاب اسلامی ایران و بالا رفتن سن مسئولان در کشور، بحث جوانگرایی و دادن فضا به جوانان برای حضور در صحنه مدیریتی کشور با هدف کارآمدی بیشتر مورد توجه قرار گرفته که این امر گاهی با مقاومت سطوح مدیریتی پیر در کشور همراه بوده است.


وی افزود: هنوز تغییر نسل در سطوح مدیریتی به موفقیت‌های چندانی نرسیده‌ است، از آنجا که رهبر معظم انقلاب تأکید کرده‌اند که دانشگاه نقطه پویای جامعه است، به نظر می‌رسد یکی از مکان‌های اولویت‌دار برای استفاده از ظرفیت جوان‌ها، دانشگاه‌ها هستند.


دبیر واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان با بیان اینکه باید فضا به گونه‌ای باشد که جوانان با سواد و فعال کشور بتوانند در راهبردهای سیاست‌گذاری و عرصه مدیریتی دانشگاه‌ها مؤثر باشند، خاطرنشان کرد: حضور جوانان به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها باید گسترش پیدا کند. با درنظر گرفتن ویژگی‌های دوران پیری و محاسن جوانی می‌توانیم به این نکته پی ببریم که حضور جوانان در هر حوزه‌ای می‌تواند موجب تحول شود.


رضایی تصریح کرد: دانشگاه باید به توصیه مقام معظم رهبری محل تولید علم و راهبرد و نگاه سازنده و مبتکرانه باشد، بنابراین با حضور و همت جوانان که سال‌ها بر روی آنان برای آینده کشور سرمایه‌گذاری شده و کناره‌گیری بازنشستگان و استفاده از تجربیات آن‌ها، دانشگاه به محیطی فعال‌تر، پویاتر و پرتحرک‌تر از آنچه امروز است بدل می‌شود.


وی با اشاره به اینکه جلوگیری از حضور جوانان به عنوان عضو هیئت علمی باعث پیشرفت دانشگاه نمی‌شود، اظهار کرد: استفاده همیشگی از اعضای هیئت علمی بازنشسته در طول زمان موجب ناکارآمدی هرچه بیشتر درحوزه تولید علم می‌شود، جوان منبع انرژی، ابتکار و خلاقیت است و بهره‌برداری از این منابع ارزشمند موجب تولید ثروت و رفتن کشور به سمت توسعه و حل مشکلات می‌شود.


دبیر واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان تأکید کرد: یکی از وظایف مهم دانشگاه ارائه راهکار برای برون‌رفت از مشکلات در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است. طبیعتاً تنظیم و ارائه راه حل مشکلات نیازمند فعالیت و تحرک و تحقیقات شبانه‌روزی اساتید در دانشگاه است که هیئت علمی متشکل از اساتید جوان به مراتب این وظیفه را بهتر و مؤثرتر انجام می‌دهند.


رضایی با اشاره به اینکه حذف کامل اساتید با تجربه از محیط آکادمیک و علمی کار نادرستی است، گفت: این اقدام باعث ایجاد خسارات بزرگی به جامعه علمی کشور می‌شود؛ استفاده از علم و تجربه اساتید با سابقه همراه با انرژی و توان نیروی جوان، ما را به هدفمان که همان توسعه و رشد علمی است، نزدیک‌تر می‌کند.


وی با بیان اینکه فاصله سنی زیاد استاد و شاگرد و حتی مدیر و دانشجو در کلاس و در انجام فعالیت‌ها باعث ایجاد فضای بی‌حوصلگی و کم‌تحرکی می‌شود، خاطرنشان کرد: وجود اساتید بازنشسته، انرژی دانشجو به عنوان یک فرد تأثیرگذار و کنش‌گر را در دانشگاه کاهش می‌دهد. اما حضور اساتید جوان در کلاس و مدیران جوان حاضر در سطوح مدیریتی دانشگاه که خود دارای ایده و ابتکار هستند دانشجویان را به کار و تحول و بهره برداری از فکر و خلاقیتی که دارند، تشویق می‌کند.


دبیر واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان در پایان خاطرنشان کرد: انس دانشجویان با اساتید جوان و رد و بدل بیشتر اطلاعات، از دیگر نکات مثبت جوانگرایی در عرصه دانشگاهی کشور است و امیدواریم مسئولان مربوطه حداکثر توان خود را برای بهر‌ه‌برداری از ظرفیت جوانان بکار بگیرند.


انتهای پیام/4107/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر