صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دو پیام برای پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت

مدیر عامل بنیاد فرهنگی روایت و معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت هفته دفاع مقدس و آغاز اجرای عمومی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت پیام منتشر کردند.
کد خبر : 40536

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی جشنواره تئاتر مقاومت، متن پیام جواد جباری مدیر عامل بنیاد فرهنگی روایت بدین شرح است:


«مقاومت» تنها یک واژه نیست، بلکه یک فرهنگ است. فرهنگی بر گرفته از ایمان و اعتماد، فرهنگی جهانی و جهان شمول به گستره تاریخ بشری.


در طول تاریخ همواره روحیه مقاومت انسان‌های ستمدیده و حق‌طلب در برابر تعدی و ظلم مستکبران موجب حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انسانی شده است. مقاومتی از سر قدرت و عزت که تاریخ بیش از سه دهه انقلاب اسلامی موید این باور است؛ مقاومتی دلیرانه و حماسی که دشمنان مدعی حاکمیت جهانی را به زانو در آورده است، لذا نه تنها دلاوری‌ها و مقاومت مردم عزیز ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس فراموش شدنی نیست، بلکه باور داریم بیداری اسلامی و حرکت‌های آزادی‌خواهانه سراسر جهان نشات گرفته از ایستادگی انقلاب اسلامی در برابر استکبار جهانی است و این حرکت از بین‌رفتنی نیست، ولو به ظاهر چنین تلقی شود.


جهان امروز بیش از پیش به اشاعه فرهنگ مقاومت محتاج است. پس شما هنرمندان پر توان تئاتر، در آستانه بزرگداشت حماسه هشت سال دفاع مقدس و آغاز پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت با تاسی از فرهنگ عاشورا به گسترش و بالندگی این فرهنگ غنی، قدرتمند و جهانی یاری رسانید و بکوشید که زبان گویای مردم مظلوم و ستمدیده جهان در برابر ظلم مستکبران به پرچمداری آمریکای جنایتکار باشید.


به تمامی شما هنرمندان خسته نباشید می‌گویم و از خداوند متعال برای فرد فرد شما آرزوی سلامتی و موفقیت در این جهاد فرهنگی دارم.


پیام معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی


علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت برگزاری پانزدهمین دوره از جشنواره تئاتر مقاومت پیامی منتشر کرد که متن آن بدین شرح است:


اِنَّ اللّه یُدافِعُ عَنِ الّذینَ آمنوا


دفاع و رویکرد دفاعی برای صیانت از حق و مقابله با باطل و مقاومت در برابر تعدّی، تجاوز و هرگونه زیاده‌خواهی، در عموم نگرش‌های توحیدی و اندیشه‌های انسانی به ویژه دین مبین اسلام، جایگاه مشروع و مقبولی دارد و از نظر حقوقی درزمره حقوق اولیه همه انسان‌هاست که از حق حیات و زیست انسانی خود دفاع کنند و خداوند متعال نیز در قرآن کریم، خود را مدافع اهل ایمان معرفی و مومنان را به حمایت خویش در برابر متجاوزان، مستظهر می‌نماید. ترویج و اشاعه فرهنگ دفاع و مقاومت علاوه بر سایر روش‌های فکری و فرهنگی، از طریق هنر و به خصوص تئاتر گسترش می‌یابد. هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی است تا پایمردی‌ها، رشادت‌ها و مقاومت‌های یک ملت در مقابل جبهه گسترده استکبار جهانی در 8 سال حماسه دفاع مقدس با زبان و بیان هنر به صحنه تئاتر کشور آید و جدال ظالم و مظلوم و تجاوز و دفاع و فرجام هر یک به نمایش گذاشته شود.


امروز با توجه به اتفاقات دهشتناک و وقایع وحشتناک در عرصه بین‌المللی و رواج خشونت و وحشت و نیاز جدی جامعه جهانی به صلح و امنیت در پرتو تعالیم دینی و معارف نجات، بخش اسلامی، تئاتر مقاومت، مسئولیت خاصی برای کمک به مظلومان جهان از طریق روایت مقاومت مردم ایران در طول جنگ تحمیلی دارد که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ممتاز تئاتر ایران و آثار برجسته‌ای که هنرمندان بزرگ و بزرگوار کشور در همدلی و همسویی با آرمان مقدس دفاع آفریده‌اند، قابل عرضه در عرصه تئاتر ملی و بین‌المللی است.


اینجانب از همه دست‌اندرکاران جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به خصوص هنرمندان ارجمند حاضر در آن صمیمانه تقدیر و توفیق روز افزون پاسداشت میراث گرانقدر شهیدان والامقام و مدافعان سلحشور میهن اسلامی را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.


انتهای پیام/

ارسال نظر