صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۹ - ۲۵ تير ۱۳۹۸
با پیگیری استاندار هرمزگان؛

احداث راه‌آهن ساحلی بندرعباس به چابهار در دستور کار قرار گرفت

احداث راه‌آهن ساحلی بندرعباس به چابهار با پیگیری استاندار هرمزگان در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.
کد خبر : 404999

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از استانداری هرمزگان، فریدون همتی در مکاتبه‌ای با وزیر راه و شهرسازی خواستار انجام مطالعات و اجرای طرح راه‌آهن ساحلی بندرعباس به چابهار شد و این امر بر اساس پیگیری‌های صورت‌گرفته توسط استاندار هرمزگان و با دستور وزیر راه و شهرسازی در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفت.


وی در نامه خود به محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، به موقعیت استراتژیک استان هرمزگان به عنوان پایتخت اقتصادی و حمل و نقل کشور، وجود بزرگ‌ترین مبادی ورود و خروج کالا به کشور و انجام ۶۵ درصد از صادرات و واردات کشور از طریق این استان، دارابودن بیش از هزار کیلومتر نوار ساحلی، انجام فعالیت‌های متنوع بندری، تجاری، کشاورزی، صنعتی و آبزی‌پروری و ورود سالانه جمعیت بسیاری از جای‌جای کشور به استان هرمزگان اشاره کرد.


استاندار هرمزگان در این راستا با بیان اینکه توسعه راه‌آهن در توسعه منطقه‌ای و ملی نقش اساسی داشته و توسعه راه‌آهن در هرمزگان نقش کلیدی و دارای توجیه اقتصادی بسیار زیاد است، ایجاد راه‌آهن ساحلی بندرعباس به چابهار را با توجه به مزیت‌های گسترده این منطقه از جمله عبور از سواحل بی‌نظیر و اقتصادی مکران، اتصال دو استان مهم هرمزگان و سیستان و بلوچستان و نقش مهم آن در توسعه و رفع محرومیت خواستار شد.


همتی درخواست انجام طرح‌های مطالعاتی و اجرای عملیات راه‌آهن بندرعباس به چابهار با امکان جابه‌جایی 2 میلیون تن بار و 5 میلیون مسافر را ارائه کرد.


محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز در پی این مکاتبه، با موافقت با اجرای طرح احداث راه‌آهن ساحلی بندرعباس به چابهار، به مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور دستور داد تا مطالعات جامع در این خصوص انجام و جذب سرمایه‌گذار برای اجرای این پروژه مهم در اولویت قرار بگیرد.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر