صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۸ - ۲۳ تير ۱۳۹۸
پازوکی در گفتگو با آنا:

نبود حمایت دستگاه‌های اجرایی فرآیند ذاتی همایش‌ها را ناکارآمد می‌کند

عضو هیئت علمی گروه هوافضای دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گفت: نبود مشارکت و حمایت دستگاه‌های اجرایی، کارکرد همایش‌های تخصصی را زیر سوال برده است.
کد خبر : 404407

فرشاد پازوکی در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره کاهش ۲۰ درصدی همایش‌ها و سمینارهای علمی و تخصصی در ۴ ماه ابتدایی سال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته گفت: همایش‌ها و کنفرانس‌ها برای برندسازی علمی در یک حوزه تخصصی و تاحدی با مقاصد درآمدزایی مورد استقبال دانشگاه‌ها و موسسات قرار می‌گیرد.


وی افزود: اکنون باتوجه به نرخ تورم و هزینه‌های گزاف برگزاری همایش‌های علمی، دانشجویان و محققان توانایی پرداخت هزینه‌های شرکت در کنفرانس‌ها را نداشته و دانشجویان نیز استقبال مطلوبی از چنین رویداهای علمی به‌عمل نمی‌آورند؛ از این‌رو مجریان برگزاری همایش‌ها نیز رغبتی برای چنین رویدادهایی ندارند.


عضو هیئت علمی گروه هوافضای دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات اظهار کرد: نزول امتیازات مقالات کنفرانس‌ها و همایش‌های داخلی اعم از ملی و بین‌المللی در مقوله ارتقای استادان از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دلیلی دیگری است که در رونق همایش‌ها و نشست‌های علمی تأثیر منفی گذاشته است.


پازوکی بیان کرد: محدودیت‌های مالی موجب شده تا دانشگاه‌ها، دیگر مانند سابق از برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌ها استقبال و حمایت نکنند. حتی واگذاری سالن‌های همایش، پذیرایی و سرویس‌های دیگر نیز از سوی دانشگاه‌ها با معضلات و موانع بسیاری روبرو شده است.


وی با اشاره به کاهش معنادار مشارکت دستگاه‌های اجرایی در برگزاری همایش‌های علمی، عنوان کرد: از مهم‌ترین چالش‌هایی که اکنون همایش‌ها و کنفرانس‌های علمی و تخصصی با آن روبرو شده‌اند، نبود مشارکت و حمایت از سوی دستگاه‌ها، نهادها و ساختارهای اجرایی و حتی صاحبان صنعت است. کنفرانس‌ها برای معرفی آخرین دستاوردهای تحقیقاتی حوزه‌های تخصصی برای دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود که نبود مشارکت از سوی این ساختارها، قطعاً کارکردهای همایش‌های علمی زیر سوال خواهد رفت.


عضو هیئت علمی گروه هوافضای دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات خاطرنشان کرد: کنفرانس‌های علمی با هدف تبدیل جنبه‌های تحقیقاتی علوم با جنبه‌های کاربردی آن است، نبود حمایت و مشارکت از سوی دستگاه‌ها فرآیند ذاتی همایش‌ها را ناقص و ناکارآمد می‌کند.


انتهای پیام/4107/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر