صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۲ - ۲۳ تير ۱۳۹۸
علومی در گفتگو با آنا:

صنعت حاضر نیست برای حل مسئله هزینه کند/ دستگاه‌ها دچار روزمرگی شده‌اند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی اعلام کرد: هنوز شناخت مناسبی بین دانشگاه‌ها و جامعه به‌دست نیامده است.
کد خبر : 404372

حمیدرضا علومی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره نگارش پایان‌نامه‌های کاربردی از سوی دانشجویان تحصیلات تکمیلی اظهار کرد: انتخاب موضوع پایان‌نامه با دانشجو است ولی دانشگاه اولویت‌هایی را اعلام کرده است که دانشجویان و گروه‌های آموزشی می‌توانند براساس آن‌ها عمل کنند.


وی افزود: دانشجویانی که براساس اولویت دانشگاه عمل می‌کنند می‌توانند از حمایت‌های مالی در این زمینه برخوردار شوند.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی بیان کرد: البته نمی‌توان دانشجویان و استادان را مجبور کرد که موضوعات خاصی را انتخاب کنند، چراکه دانشگاه‌ها مأموریت مهم توسعه مرزهای دانش را نیز باید مورد توجه قرار دهند.


علومی اضافه کرد: اکثر دانشکده‌های دانشگاه علامه همکاری خوبی با دستگاه‌ها و وزاتخانه‌های مختلف دارند و اولویت‌های پژوهشی آن‌ها را نیز دریافت می‌کنند که دانشجویان و استادان از این طریق هم می‌توانند از موضوعات باخبر شوند.


وی با بیان اینکه هنوز صنعت حاضر نیست برای حل مساله به دانشگاه پول بپردازد، اظهار کرد: متأسفانه هنوز شناخت مناسبی بین دانشگاه‌ها و جامعه به معنای عام ایجاد نشده است و بسیاری از دستگاه‌های کشور دچار روزمرگی هستند و حتی اگر از آنها خواسته شود که چالش‌های خود را بیان کنند، مسائل روزمره را می‌گویند. در صورتیکه دانشگاه‌ها باید به سیاست‌های کلی دستگاه‌ها بپردازند.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی در پاسخ به اینکه آیا دستگاه‌ها برای ارائه اولویت‌های پژوهشی خود نسبت به دانشگاه‌ها تبعیض آمیز رفتار می‌کنند، گفت: برخی از دستگاه‌ها با بعضی از دانشگاه‌ها پیوند تاریخی دارند و این پیوند باعث می‌شود که پروژه‌های خود را همواره به این دانشگاه‌ها محول کنند.


علومی درباره لزوم تدوین پایان‌نامه درزمینه چالش‌های مهم کشور نظیر سیل و کم‌آبی گفت: قطعاً باید در این زمینه‌ها کار شود و دانشگاه علامه در این باره برنامه‌ریزی‌های انجام داده است. ابعاد انسانی وقوع سیل بسیار وسیع است و برای کمک به این افراد چه در درمان و چه در بازگشت به زندگی عادی باید از علوم انسانی کمک گرفت، دانشگاه علامه دانشجویان و استادان را به تدوین پایان‌نامه‌های کاربردی در این زمینه سوق داده است.


انتهای پیام/4107/4040/


انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه علامه
ارسال نظر