صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد:

معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد از کسب‌وکارهای حوزه صنایع فرهنگی حمایت می‌کند

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حمایت از ایجاد و توسعه واحدهای فناور مبتنی بر فناوری‌های فرهنگی و صنایع خلاق ضروری است.
کد خبر : 402091

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، رضا نصیری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با سیاوش ملکی‌فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی کشور بر حمایت از ایجاد توسعه کسب‌وکارهای فرهنگی تأکید کرد.


در این دیدار ابتدا سیاوش ملکی‌فر ضمن اشاره به مأموریت صندوق در خصوص حمایت و تأمین مالی استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: حمایت از شتاب‌دهنده‌های کسب‌وکار در جهت جذب و شناسایی شرکت‌های فناور را به جدیت دنبال می‌کنیم.


ملکی‌فر با تأکید بر ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی به‌ویژه در زمینه فرهنگی گفت: این دانشگاه می‌تواند از طریق معرفی شرکت‌های فناور اعم از شرکت‌هایی که توسط هیئت علمی دانشگاه و یا دانشجویان تشکیل شده است، از مزایای صندوق نوآوری استفاده کند.


لزوم حمایت از واحدهای فناور در زمینه فرهنگی و صنایع خلاق


در ادامه این جلسه نصیری ضمن تبیین ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در راستای حمایت از ایجاد و توسعه واحدهای فناور مبتنی بر فناوری‌های فرهنگی و صنایع خلاق، بر لزوم تعامل با صندوق نوآوری و شکوفایی نیز تأکید کرد.



مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این دانشگاه در نظر دارد از همه ظرفیت‌های واحدهای دانشگاهی در جهت توانمندسازی افراد دارای ایده حمایت و از تجاری‌سازی آنها از طریق برگزاری رویدادهای ایده‌پروری استقبال و حمایت مضاعف کند.


وی خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه در سال تحصیلی جدید ده‌ها برنامه معرفتی، فرهنگی و هنری فاخر و فراگیر را در سطح واحدهای سراسر کشور برگزار خواهد کرد. یکی از برنامه‌های مصوب اداره کل فرهنگی و اجتماعی، برگزاری جشنواره فناوری‌های فرهنگی است که به واسطه آن، دانشجویان و استادان دارای ایده و خلاقیت به صورت گروهی یا انفرادی می‌توانند با ثبت و ارائه نوآوری خود در حوزه مسائل مرتبط با دین و فرهنگ در این جشنواره ملی شرکت کنند.


نصیری افزود: هم اکنون در برخی واحدهای دانشگاه اقدامات ارزشمندی شروع شده است؛ به عنوان مثال کانون فرهنگی هنری و دانشجویی در واحد تهران غرب دست به تولید بازی رایانه‌ای با موضوع مبارزه با گروه‌های تکفیری و داعش و نمایش دلاوری‌های مدافعان حرم زده که از نظر اسلوب، ساخت و گرافیک کار بسیار ارزشمند و قابل مقایسه با برندهای مطرح خارجی است. 


وی اذعان کرد: هدف معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استعدادیابی و شکوفایی خلاقیت‌های فرهنگی دانشگاهیان و خدمتی ناچیز در راستای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید ملی است و معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در سراسر کشور ظرفیت‌های موجود دانشگاه را برای توانمندسازی افراد دارای ایده هماهنگ خواهند کرد. 


نصیری بیان کرد: جشنواره فناوری‌های فرهنگی از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با حمایت مالی و تخصصی صندوق نوآوری و شکوفایی کشور و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در سال تحصیلی ۱۳۹۹ - ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.


این نشست به دنبال حضور  علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در اجلاس سراسری رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور و دیدار وی با دکتر طهرانچی تشکیل شد.


انتهای پیام/4107/4116/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر