صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۴ - ۰۵ تير ۱۳۹۸
استاندار خراسان‌جنوبی تأکید کرد:

استفاده از ظرفیت بخش‌خصوصی برای اکتشافات معدنی

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی و دانشگاه‌ها در زمینه اکتشافات و سرمایه‌گذاری در بخش معادن بهره‌برداری لازم انجام شود.
کد خبر : 400926

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از استانداری خراسان جنوبی، محمدصادق معتمدیان با بیان اینکه سند جامع آب از اولویت‌های خراسان‌جنوبی است که با همکاری شورای عالی آب، این سند تدوین می‌شود، اظهار کرد: با توجه به مشکل کم‌آبی در استان تهیه و تدوین این سند ضروری است.


وی با بیان اینکه عملیات ژئوفیزیک هوایی در دو مرحله در 21 هزار متر مربع از وسعت استان با اعتبار 30 میلیارد تومانی انجام شده که قابل تقدیر است، اضافه كرد: باید زمینه‌ای فراهم شود كه بخش خصوصی در زمینه معادن فعال شود.


استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: درخواست داریم که سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی برای تكمیل اكتشافات معدنی در 37 محدوده معدنی استان به وسعت 6 هزار كیلومتر ورود جدی‌تری داشته باشد و در این زمینه زمان‌بندی مشخص با اعتبارات لازم را اعلام كند.


معتمدیان عنوان کرد: از ظرفیت بخش خصوصی و دانشگاه‌ها در زمینه اکتشافات و سرمایه‌گذاری در بخش معادن باید بهره‌برداری لازم انجام شود.


وی با بیان اینکه شناسایی طرح ژئوتوریسم در شهرستان‌های طبس و فردوس انجام شده و تاکنون طرح ژئوتوریسم طبس ثبت ملی شده است، تأکید کرد: مسئولان سازمان زمین‌شناسی و اكتشافات معدنی باید كمك کنند تا این طرح در شهرستان‌های طبس و فردوس به پایان برسد.


استاندار خراسان‌جنوبی از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی خواست تا اطلاعات ژئوفیزیک هوایی استان را در اختیار محمدمهدی خطیب عضو هیئت‌علمی دانشگاه بیرجند و مشاور استاندار در امور آمایش سرزمین، محیط‌زیست و توسعه پایدار قرار دهد تا در طرح آمایش سرزمینی استان مورد استفاده قرار گیرد.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر