صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۱:۴۵ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۸

«بلندی‌های بادگیر» عاشقانه‌ترین داستان ادبیات انگلستان

کتاب «بلندی‌های بادگیر» نخستین و تنها رمان «امیلی جین برونته» بوده که از آن با عنوان عاشقانه‌ترین داستان ادبیات انگلستان یاد می‌شود.
کد خبر : 398310

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، «امیلی جین برونته» داستان‌نویس و شاعر برجسته انگلیسی است. او علاوه بر نوشتن داستان در سرودن شعر هم فعال بوده و اشعار بسیاری نیز سروده‌ است. رمان «بلندی‌های بادگیر» او سبب شهرت و ماندگاری او در ادبیات جهان شد. به نظر بعضی از منتقدان ادبی شخصیت کتی در این رمان بسیار شبیه خود امیلی و شاید هیت کلیف نماینده آن دسته از مردانی باشد که امیلی قادر به دوست داشتن آن‌ها بود.


کتاب بلندی‌های بادگیر که با نام «عشق هرگز نمی‌میرد» نیز شناخته می‌شود؛ یک تراژدی رمانتیک، داستان اشباح، اثر برجسته خانوادگی یا حتی خیال‌پردازانه نیست، اما شبیه تمام آن‌هاست. جذابیت فوق‌العاده‌ی اثر هم به خاطر همین ویژگی غیرمعمول است. در واقع قضاوت درباره‌ آن مشکل است و هر خواننده می‌تواند نظر خاصی بدهد و کتاب را به شیوه خودش تفسیر کند. کتاب «بلندی‌های بادگیر» نخستین و تنها رمان امیلی جین برونته بوده که از آن با عنوان عاشقانه‌ترین داستان ادبیات انگلستان یاد می‌شود.


این کتاب از دید روزنامه گاردین ششمین شاهکار ادبی جهان است که در تاریخ ادبیات جهان جایگاه ویژه‌ای دارد و در طول سال‌های پس از نگارش بسیار خوانده شده است.


بلندی‌های بادگیر روایت عشق است و انتقام، با شخصیت‌هایی که آمیزه‌ لطافت و خشونت‌اند، مهر و کین، امید و بیم در مکانی که آن هم آمیزه‌ای است از گرما و سرما، روشنایی و تاریکی، تابستان طراوت‌بخش و زمستان اندوه‌بار.


«وادرینگ هایتس» که نام اصلی این رمان است، نام محلی در شمال انگلیس بوده که ماجراهای جذاب این داستان در آنجا اتفاق می‌افتد. برونته با همین داستان شورانگیز به بلندی‌های ادبیات جهان صعود کرده است.


انتشارات علمی و فرهنگی چاپ پنجم این کتاب را با ترجمه علی‌اصغر بهرام‌بیگی در 438 صفحه، شامل 34 فصل کوتاه، در قطع رقعی با قیمت 20 هزار تومان وارد بازار کتاب کرده است.


انتهای پیام/4072/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر