صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۱ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
مرادیان در گفتگو با آنا:

خدمات رفاهی کارکنان دانشگاه آزاد کیفی‌سازی می‌شود

مدیرکل منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خدمات رفاهی ارائه شده به کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی کیفی‌سازی می‌شود
کد خبر : 398126

کیوان مرادیان در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا با اشاره به رضایت اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی از تعطیلات یک ماهه سال گذشته، گفت: آیین‌نامه تشویق کارکنان به روند بازخریدی نیز به‌زودی عملیاتی خواهد شد و مراحل مختلف فرآیند آن به منظور تسهیل و تسریع در امور در اختیار واحدهای استانی قرار می‌گیرد. همچنین مقرر شد که منابع بازخریدی کارکنان به سرعت از طرف واحدهای استانی تأمین شود.


لزوم اهتمام ویژه واحدهای استانی در به‌کارگیری نیروهای زبده/تعیین تکلیف بازنشستگی کارکنان در واحدهای استانی


مدیرکل امور اداری و منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد: از این پس عملاً تصمیم‌گیری تا سنوات 28 سال در دانشگاه آزاد اسلامی استان تصمیم‌گیری می‌شود. همچنین استان‌ها باید توجه ویژه‌ای در امر جایگزینی نیروهای متخصص و زبده‌ داشته باشند که دانشگاه از نیروهای کارآمد خالی و تهی نشود، واحدهایی که امکان پر کردن و جابه‌جایی هست می‌توانند برای جابه‌جایی اقدام کنند. این مقوله اولین موردی است که در بخشنامه هم به آن اشاره خواهد شد.


مرادیان با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه بازخرید و بازنشستگی در هفته آتی، ادامه داد: واحدهای استانی در خصوص سایر موارد هم باید به شرایط همکاران توجه داشته باشند، هم لازم است به ظرفیت‌های مالی خودشان توجه کنند و در صورت توجیه هر دو عامل، اقدام کنند. واحدهای استانی آزادی عمل و اختیار تام دارد که تا سقف 28 سال را تصمیم‌گیری کنند و در موارد بالای 28 سال نیز بسته به مواردی که خود استان متقاضی باشد، به سازمان اعلام کرده و با توجیهی که برای این طرح دارند، بسته به شرایط مختلف، سازمان موافقت یا مخالفت اعلام می‌کند.


سامانه ساجد برای برخورداری عادلانه کارکنان از امکانات رفاهی راه‌اندازی شد/لزوم کیفی‌سازی خدمات رفاهی


وی درباره افزایش کیفیت خدمات رفاهی کارمندان گفت: هدف از راه‌اندازی سامانه رفاهی کارکنان این است که از همین ظرفیت محدود دانشگاه شفاف و عادلانه استفاده شود و در معرض دید همه باشد و یک ظرفیت حداقلی باشد که همه استفاده کنند. در کنار آنها هم‌زمان دنبال ارتقای کیفی خدمات نیز هستیم که بلاشک منابعی را می‌طلبد که واحدها باید مهیا کنند و خدمات کیفی‌سازی شوند. همچنین افزایش سرانه پرداختی همکاران موجب برخورداری و بهره‌مندی آنها می‌شود.


مدیرکل امور اداری و منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی تشریح کرد: گام اول در زمینه عادلانه کردن برخورداری‌های دانشگاه خوب برداشته شده است و گام دوم هم دستورالعمل‌هایی آماده شده تا ارتقای کیفی و  شأن و کرامت همکاران تا آنجایی که در توان واحدهای دانشگاهی هست حفظ شود. ضمن اینکه انتظار می‌رود واحدهای دانشگاهی به هیچ‌وجه جز ظرفیتی که خود سازمان در اختیار آنها قرار می دهد که کمتر از 10 درصد از ظرفیت‌های سامانه است، به هیچ وجه خارج این اقدام و پذیرشی صورت نگیرد که این برخلاف ضوابط سازمان مرکزی خواهد بود.


مرادیان درباره استفاده تمام و کمال واحدهای دانشگاهی از ساختمان‌ها و امکانات فیزیکی دانشگاه در راستای بهره‌مندی کارکنان عنوان کرد: توصیه ما به واحدهای مناطق مسافرخیز این است که همه ظرفیت‌های خالی‌شان را به‌کار بگیرند تا بتوانند این خدمات را در اختیار کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی قرار دهند. تأکید می‌شود واحدهایی که نیاز به حمایت و کمک باشد، سازمان مرکزی برای تجهیز آنها این آمادگی را دارد تا سرعت کیفی‌سازی بالاتر برود.


وی اظهار کرد: به‌عنوان مثال امکان پذیرش برای قریب به 30 درصد کارکنانی که سال گذشته در سامانه ثبت نام کردند مهیا نشد، معنایش این است که این تعداد از کارکنان اکنون نیز متقاضی هستند، ضمن اینکه آن‌موقع ابتدای کار بود، شاید اطلاع‌رسانی‌ها گسترده نبود، شاید خیلی از همکاران ما مطلع نبودند. پیش‌بینی‌ها این است که حتماً در تابستان تقاضای برخورداری از این اماکن به‌مراتب بیشتر است که این موضوع مستلزم این است که واحدهای دانشگاهی نیز همه ظرفیت‌های خودشان را در اختیار این مجموعه قرار دهند. حتی با مجموعه‌های بیرونی هم می‌توانند وارد مذاکره شوند. به‌هرحال این ظرفیت‌ها نباید بلااستفاده بماند و دانشگاه برای تأمین بخشی از نیازهایش باید به سمتی برود که از محل سایر درآمدها بتواند تأمین کند.


کیفیت خدمات رفاهی ارائه شده به کارکنان رصد می‌شود


مدیرکل امور اداری و منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی درباره نظارت و پایش نحوه خدمات‌رسانی به کارکنان افزود: اقداماتی در این راستا انجام شده است و در ادامه این برنامه تکمیل می‌شود. چون رفته رفته با توجه به تجربیاتی که همکاران ما در این زمینه کسب می‌کنند و پیشنهاداتی که خود همکاران عزیز ما در واحدها بعد از برخورداری از امکانات توسط فرمی نظرسنجی می‌شوند، مطابق آن درواقع پایش‌ها را انجام داده و ایرادها را رفع می‌کنیم و از واحدهایی هم که خدمات مطلوبی ارائه می‌کنند، هر ساله تقدیر خاص از مدیران و دست‌اندرکاران‌شان به عمل خواهد آمد.


 


انتهای پیام/4107/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان 0 نظر
ناشناس
09:21 - 1398/03/26
افزایش حقوق ها چه شد؟چرا برخلاف همه ارگانها هیچ افزایشی نداده اید؟این بود وضعیت رسیدگی به معاش کارکنان؟
مبرمی
01:39 - 1398/03/26
سینه مالامال درد است ای دریغا مرهمی...
از پارسال که قیمت ها و دلار و ....وحشتناک رفت بالا ، چه بر ما گذشت فقط خدا می داند ، خرداد داره تمام میشه هنوز خبری از بخشنامه افزایش حقوق نیست ، کارکنان دانشگاه آزاد چه گناهی کردند که اینجوری تاوان بدهند ، اضافه کار کارمندان را حذف کردین ، حق التدریس و دیگر مزایا را از اساتید حذف کردین ، حقوق با خون دل و با تاخیر پرداخت میشه و یا نمیشه ، تا چه زمانی قراره اینجوری باشه ؟ پاسخ مسوولین دانشگاه آزاد اصلا قانع کننده نیست ، خسته شدیم ، شرمنده زن و بچه شدیم ،کیفیت نابود شد ، اساتید ناراضی ، کارکنان دلسرد و ...

اگر نمیشه و نمی تونید راهکاری بیابید لطفا سریعا اعلام کنید تا تکلیف روشن بشه و شاید شاید شاید بشه زودتر رفت دنبال جای دیگه


نمی دونیم به کی بگیم؟ چه جوری بگیم ؟
لطفا منتشر کنید
کارمند
23:23 - 1398/03/25
از افزایش ۹۸ چرا خبری نشد
ناشناس
13:38 - 1398/03/25
ممنون ازراهنمایی های خوبتان .