صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۹ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
نمایندگان موافقت کردند؛

ارجاع الحاق یک تبصره به ماده ۱۸۶ آیین‌نامه داخلی مجلس به کمیسیون

رئیس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد که طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۸۶ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس برای تطبیق زمانی به کمیسیون بازگردد.
کد خبر : 397387

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس  گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب کلیات طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۸۶ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس از سوی نمایندگان با بیان اینکه این طرح به لحاظ زمانی معذوریت‌هایی دارد، گفت: براساس آیین‌نامه داخلی مجلس، دولت موظف است تا 15 آذرماه جاری بودجه سالانه کل کشور را به مجلس ارائه دهد، بنابر این با تصویب این طرح شرکت‌ها موظف به ارائه بودجه خود در شهریورماه می‌شوند که این موضوع مشکلاتی را ایجاد می‌کند.


وی خطاب به نمایندگان افزود: اگر موافق باشید این طرح برای تطبیق زمان‌بندی به کمیسیون آیین‌نامه ارجاع شود و کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با همکاری کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس این زمانبندی را متناسب با 15 آذر (زمان ارائه بودجه به مجلس) تطبیق دهند.


پس از این، رئیس مجلس موضوع را به رأی نمایندگان گذاشت. براین اساس طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۸۶ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس با 146 رأی موافق، 20 رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 203 نماینده حاضر در صحن برای اصلاح به کمیسیون آیین‌نامه مجلس بازگشت.


در ماده واحده این طرح آمده است: یک تبصره به‌عنوان تبصره ۴ به ماده ۱۸۶ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی ارجاع می‌شود.


تبصره چهار: دولت مکلف است بودجه شرکت‌های دولتی و نهادهایی را که به نحوی از انحا از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، به صورت جداگانه تا پایان مهرماه هر سال به انضمام گزارشی از آخرین وضعیت مالی آنها به مجلس تسلیم کند.


همچنین کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گزارش را به دیوان محاسبات کشور ارجاع می‌دهد تا آن دیوان پس از بررسی و اعلام نظر، گزارش خود را ظرف مدت یک ماه برای رسیدگی به کمیسیون ارسال کند که همزمان با لایحه بودجه سالانه کل کشور، طبق مواد این قانون مورد رسیدگی قرار گیرد.


انتهای پیام/4034/4123/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر