صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۴ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

انجام هر اقدامی برای اصلاح جامعه باید از مدرسه آغاز شود

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: انجام هر اقدامی برای اصلاح جامعه باید از مدرسه آغاز شود لذا تمام تلاشم را برای اجرایی کردن سند تحول به کار خواهم گرفت.
کد خبر : 397088

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت آموزش و پرورش، سید جواد حسینی در بدو ورود به وزارت آموزش و پرورش، با حضور در جمع شورای معاونان اظهار کرد: سند تحول بنیادین اصلی‌ترین اولویت آموزش و پرورش است لذا برای اجرای کامل آن تمام تلاشم را به کار خواهم گرفت.


وی بر تقدم تربیت بر تعلیم تأکید و تصریح کرد: سه واژه سند، تحول و بنیادین در سند بالادستی مفاهیم گوناگون و گسترده‌ای دارد.


سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: بایدآموزش و پرورش را بر صدر و آن را در جایگاه واقعی‌اش قرار دهیم پس مدیریت مدارس نیز باید ارتقا یابد، همچنین تکریم معلم باید نقطه ثقل در آموزش و پرورش باشد.


حسینی خاطرنشان کرد: بر اساس سند تحول باید از تعلیم و تربیت تک ساحتی بپرهیزیم و خرده نظام‌های سند را اجرایی کنیم، بنابراین باید تمام تلاشمان را برای پیشبرد سند تحول به کار ببریم.


وی مدرسه را جعبه سیاه جامعه برشمرد و اذعان کرد: هر آنچه در جامعه می‌گذرد از مسیر مدرسه عبور کرده است، بنابراین هر اقدامی برای اصلاح جامعه باید از مدرسه آغاز شود زیرا معلم میزان‌الحراره جامعه است و دیوار معلم بالاترین دیوارهاست.


سرپرست وزارت آموزش و پرورش یکی از آفت‌های نظام تعلیم و تربیت را خدشه‌دار شدن استقلال آموزش و پرورش دانست و افزود: برای حفظ استقلال آموزش و پرورش تلاش خواهم کرد و این امر را محقق می‌سازم البته به تعامل سازنده با دیگران معتقدم.


حسینی تصریح کرد: معتقدم بخش عمده‌ای از تلاش‌ها باید در جهت رفع مشکلات مالی آموزش و پرورش باشد لذا از آنجا که منابع مالی دولتی در این زمینه جوابگو نیست توسعه و تقویت مشارکت ودرآمدزایی از ظرفیت‌های درونی آموزش و پرورش می‌تواند در این خصوص راهگشا باشد.


سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پایان بر همدلی و همراهی همه مدیران برای رفع مشکلات و پیشرفت آموزش و پرورش تاکید کرد.


انتهای پیام/4087/4076/


انتهای پیام/

ارسال نظر