صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۰:۴۵ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۸

مالیات خرید سکه قسط‌بندی شد

سازمان امور مالیاتی اعلام کرد خریداران سکه‌های پیش فروشی در سال گذشته که مشمول پرداخت مالیات شده‌اند، می‌توانند نسبت به قسط‌بندی مالیات خود اقدام کنند.
کد خبر : 396487

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از ایبِنا، سازمان امور  مالیاتی در روزهای اخیر بخشنامه‌ای صادر کرد که بر اساس آن افرادی که در سال ۹۷ سکه‌های پیش فروشی را خریداری و دریافت کرده‌اند مشمول مالیات هستند.


با توجه به مفاد مواد ۱ و ۹۳ قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی مصوب ۱۳۹۴/۰۴/۳۱ و بنا به اختیار حاصل از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مذکور و به منظور تکریم مقامیان و تسهیل وصول مالیات و ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در تعیین مالیات عملکرد سال ۱۳۹۷ دریافت‌کنندگان سکه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، کلیه خریداران سکه که در سال ۱۳۹۷ نسبت به دریافت حداکثر ۲۰۰ سکه از سیستم بانکی اقدام نموده‌اند مشمول بوده و بر اساس شرایط بخشنامه مکلف به پرداخت مالیات می‌باشند.


به گزارش آنا، برای تشخیص اینکه آیا شما مکلف به پرداخت مالیات هستید یا نه باید ابتدا  وضعیت خود را از سیستم استعلام کنید. بدین منظور به آدرس https://e2.tax.gov.ir/pages/action/CoinGuide مراجعه و با درج  کد ملی خود، سیستم به شما خواهد گفت که آیا مشمول پرداخت مالیات خرید سکه هستید یا خیر؟


چنانچه پس از بررسی کد ملی  شما مکلف به پرداخت مالیاتی بودید، لازم است ابتدا ثبت‌نام کنید و سپس اقدام به دریافت قبوض مالیاتی خود اقدام نمایید. بدین منظور برای راهنمایی بیشتر  به  آدرس https://e2.tax.gov.ir/pages/action/faq/26/301 مراجعه کنید.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان 0 نظر
روح اله
21:24 - 1398/03/17
البته که باید برای کسی که اینقدر پولداره که مثلا 50 تا سکه برای سرمایه گذاری بخره مالیات قسطی بشه. گناه داره بنده خدا. حالا اگه یه بد بختی نون نداره بخوره یا شش ماهه گوشت قرمز نخورده به درک . مهم اینه که حاکمیت ما هوادار اون دلال سکه باشه. میمون هم بخدا اینقدر کم خرد نیست. هیچ چیزی برای دفاع نگذاشتیم. مقام معظم رهبری باید به نظرم مستقیم ورود کنند و بساط این مسخره بازی ها رو با حکم حکومتی جمع کنند