صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۲:۰۷ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۸

دیدار متفاوت اساتید با رهبر معظم انقلاب

جلسه حال‌وهوای کاملاً دانشگاهی داشت البته نه از جنس جلسات دانشجویی می‌توان گفت دیداری متفاوت با سایر دیدارهاست.
کد خبر : 384916

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در بیست و سومین روز از ماه مبارک رمضان بیش از هزار نفر از اساتید، نخبگان، صاحب‌نظران و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.


این جلسه حال‌وهوای کاملاً دانشگاهی داشت. البته نه از جنس جلسات دانشجویی؛ جلسات اساتید و جلسات دانشجویی تفاوت‌های کاملاً محسوسی با هم دارند اینکه در جلسات دانشجویی شور جوانی کاملاً موج می‌زند به‌طوری‌که در دیدار رمضان امسال دانشجویان با رهبری صحبت‌های سخنرانان دانشجو با کف زدن، تکبیر و صلوات پذیرایی می‌شد؛ اما در جلسه امسال اساتید خبری از کف زدن نبود.


چند بار که بحث آمریکا به میان آمد تکبیرها نثار شد؛ همچنین جلسه جلسه صلوات بود. مجری برنامه در ابتدا گفته بود اگر سخنرانان صحبتشان به درازا کشید، اول خودم اخطار می دهم و اگر توجه نکردند با صلوات حضار به صحبت‌های خود پایان می‌دهند. همین مطلب باعث شد تا تمامی سخنرانان با صلوات حاضران در جلسه مشایعت شوند.


گاهی هم اتفاق افتاد که سخنران را با سه چهار صلوات روانه کردند. البته حضرت آقا به شیرینی از این قضیه یاد کردند و به مجری گفتند که خیلی هم سخنران‌ها به حرف شما عمل نکرده‌اند. به‌طورکلی در جلسه اساتید بحث‌های کاملاً علمی و دانشگاهی از مشکلات فرهنگی گرفته تا مسائل اجتماعی، اهمیت نقش زنان در دانشگاه‌ها، بحران آب، جریان‌های یأس آفرین در دانشگاه‌ها، شتاب علمی ایران، تحقق رونق تولید، ارتباط دانشگاه با صنعت و این‌که در گام دوم نیاز به یک جهش علمی داریم و نه صرفاً پیشرفت علمی مورد بحث قرار گرفت.


در این دیدار از قاری قرآن گرفته تا مجری و همه سخنرانان استاد دانشگاه و نخبه علمی بودند. مجری این دیدار سیدمحمودرضا آقامیری استاد مهندسی هسته‌ای و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی بود. همچنین سخنرانان این جلسه عبارت بودند از:


علی عبدالعالی دانشیار مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت و فعال در حوزه علم و معاون پژوهشی دانشکده مهندسی برق همین دانشگاه,


محمدرضا مجیدی دانشیار گروه مطالعات منطقه‌ای دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران,


دکتر محمدنبی شهیدی دانشیار اقتصاد دانشگاه سیستان و بلوچستان و رئیس پارک علم و فناوری استان سیستان و بلوچستان,


سعید مرید استاد مدیریت منابع آب دانشگاه تربیت مدرس و عضو هیئت ویژه گزارش ملی سیلاب ریاست جمهوری,


رسول جلیلی هیئت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف و عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی,


حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری دانشیار گروه تاریخ و تمدن انقلاب اسلامی دانشگاه تهران و معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی,


مریم بختیاری دانشیار روان‌شناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران و مدیر گروه روان‌شناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و عضو کمیته آموزش پیش از ازدواج شورای‌عالی انقلاب فرهنگی,


محمدرضا حسنی آهنگر دانشیار مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی و روباتیک دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام و رئیس دانشگاه جامع امام حسین و برگزیده جشنواره بین‌المللی خوارزمی,


سهیلا صادقی دانشیار جامعه‌شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشکده دانشگاه تهران و استاد پژوهشگر حوزه مطالعات زنان خانواده و آسیب‌های اجتماعی,


نجفقلی حبیبی عضو هیئت‌امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و ریاست اسبق دانشگاه الزهرا, دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه تربیت مدرس و همچنین دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران.


انتهای پیام/4115/4126/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر