صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۵:۰۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
براساس نتایج یک تحقیق؛

نظارت استادان برتر باعث رضایت دانشجویان نمی‌شود

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که نظارت استادان برتر بر پروژه‌های تحقیقاتی باعث خوشحالی دانشجویان دکتری نمی‌شود.
کد خبر : 384789

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از تایمز هایر اجوکیشن، نتایج یک نظرسنجی از 409 دانشجوی دکتری از 20 کشور جهان نشان می‌دهد حمایت استاد ناظر بر پروژه مهم‌تر از توانایی‌های علمی استاد برای جلب رضایت دانشجویان است.


براساس نتایج این نظرسنجی، ویژگی‌های علمی حوزه تحصیلی دانشجو دکتری نیز برای دانشجویان مهم‌تر توانایی‌های علمی استاد ناظر بر پروژه است. 


این نظرسنجی از دانشجویان رشته‌های علوم پایه، علوم اجتماعی و علوم انسانی در 63 دانشگاه در آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و اقیانوسیه صورت گرفته است تا مهم‌ترین عوامل برای جلب رضایت دانشجویان دکتری را دسته‌بندی کند.


استادان ناظر بزرگ‌ترین تأثیر بر میزان رضایت دانشجویان دکتری را دارند. جالب اینجاست که طبق یافته‌های این نظرسنجی، حمایت استاد از دانشجو برای محصلان بسیار مهم‌تر از توانایی‌های علمی استاد است.


نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که جذب استادان برتر به نفع دانشگاه‌ها نیست. بنابراین مؤسسات آموزش عالی باید تلاش کنند به جای جذب یک استاد ستاره، طیف گسترده‌تری از دانشگاهیان را جذب کنند تا دانشجویان حمایت بیشتری را احساس کنند.


یافته‌های نظرسنجی جدید نشان می‌دهد بخش اعظمی از رضایت دانشجویان دکتری به استاد ناظر بستگی دارد. با این حال از نظر دانشجویان حمایت و پشتیبانی استاد از دانشجو جایگاه والاتری نسبت توانایی‌های علمی استاد دارد. 


انتهای پیام/4107/4021/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر