صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۴۹ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۸
امامی درگفتگو با آنا مطرح کرد:

بازار در انتظار انتشار گزارش 3 ماهه شرکت‌ها و میزان تأثیر نرخ ارز

یک کارشناس بازار سهام ضمن تشریح وضعیت این روزهای بازار و علت نوسان شاخص، گفت: سهامداران برای انتشار گزارشات 3 ماهه و اعلام میزان تأثیر ارز به نظاره نشسته‌اند.
کد خبر : 384326

رضا امامی در گفتگو با خبرنگار حوزه بورس گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با اشاره به وضعیت بازار سهام در روزهای پرترافیک برگزاری مجامع شرکت‌های بورسی، اظهار کرد: اکنون در دوره زمانی برگزاری مجامع بورس به سر می‌بریم که معمولاً پرتکاپوترین دوره برای سهامداران است.


وی افزود: معمولاً با تقسیم سود نقدی در مجامع یک رونق نسبی در بازار شاهد خواهیم بود؛ امسال بر خلاف رویه گذشته ماه مبارک رمضان سود خوبی را نصیب سرمایه‌گذاران و سهامداران کرده است چراکه به طور معمول در این ماه با کاهش رونق دادوستد در بازارها، بورس هم وارد فاز استراحت می‌شد.


این کارشناس بازار سرمایه معتقد است که سهامداران توانستند در طول یک ماه گذشته به واسطه تأثیر نرخ ارز  بر درآمد شرکت‌ها، بازدهی خوبی کسب کنند اما اکنون منتظر عملکرد و گزارش‌های سه ماهه شرکت‌ها  هستند.


امامی با تأکید بر این که طی چند ماه گذشته به واسطه نوسان ارز و به لحاظ حسابداری در شرکت‌ها از محل تسعیر ارز افزایش یک‌باره درآمد و یا هزینه اتفاق افتاده است، گفت: بازار در انتظار گزارش سه ماهه شرکت‌ها و تأثیر  نرخ ارز به‌سر می‌برد.


وی همچنین معتقد است که کشور با یک تورم فزاینده در آینده مواجه خواهد بود و این امر تأثیر بسیاری در قیمت‌گذاری سهام شرکت‌ها خواهد داشت؛ اما باید دید که ریسک‌های سیستماتیک چه میزان بر بازار اثرگذار خواهد بود.


وی ابراز امیدواری کرد که اخبار و رویدادهای سیاسی و حوزه سیاست خارجی مثبت باشد و افق روشنی را پیش روی سهامداران قرار دهد.


انتهای پیام/4083/


انتهای پیام/

ارسال نظر