صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۴:۳۴ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۸

2500 نفر طومار درخواست آزادی استاد ایرانی را امضا کردند

2500 نفر طومار درخواست آزادی مسعود سلیمانی استاد ایرانی بازداشت‌شده در آمریکا را امضا کردند.
کد خبر : 384236

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، چند ماه پیش مسعود سلیمانی استاد دانشگاه تربیت مدرس در پی سفر کاری که به دعوت یکی از مؤسسات پژوهشی آمریکا صورت گرفت، بدون دلیل و برگزاری دادگاه توسط پلیس فدرال این کشور دستگیر شد.


به همین دلیل تعدادی از همکاران و جامعه دانشگاهی کشور نامه‌ای خطاب به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آماده کرده و از این مقامات خواستار پیگیری شرایط و تلاش برای آزادی این دانشمند کشورمان شدند.


تاکنون دو هزار و 500 نفر طومار درخواست آزادی سلیمانی را امضا کرده‌اند.


در متن این طومار آمده است: یکی از دانشمندان بنام و اساتید برتر هماتولوژی کشور به‌نام دکتر مسعود سلیمانی مدتی است به بهانه‌های واهی و خلاف واقع مورد ادعای دولت آمریکا در بازداشت به سر می‌برد، این در صورتی است که وی یکی از محققان برتر در حوزه هماتولوژی، سلول‌های بنیادی و نانو بوده و تحقیقات ایشان کاملاً در راستای علوم زیستی و علوم پزشکی بوده و هیچ ارتباطی با سایر حوزه‌ها ندارد.


در بخشی از این طومار اشاره شده است: یقین قاطع داریم همواره متولیان و مسئولین جمهوری اسلامی ایران همواره و در تمامی صحنه‌ها از هیچ تلاش و حمایتی از دانشگاهیان، پژوهشگران و جامعه علمی كشور مضایقه نداشته‌اند و همین امر همیشه دلگرمی و پشتوانه محكمی برای جامعه دانشگاهی میهن عزیزمان بوده است.


در ادامه این طومار عنوان شده است: بی‌شک حضور این دانشمند در میهن عزیزمان و ادامه تحقیقات سودمند در حوزه‌های نامبرده در جهت ارتقای دانش دنیا در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی ترمیمی امری الزامی و اجتناب‌ناپذیر است، این در حالی است که طبق اطلاعات ما در طی چند ماه گذشته اقدام مؤثر و مستمری جهت آزادی ایشان از طرف وزارتخانه‌های متبوع انجام‌نشده یا حداقل به جامعه دانشگاهی کشور اطلاع‌رسانی نشده است.


امضاکنندگان این طومار تأکید کردند: اینجانبان اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های کشور، محققین مراکز تحقیقاتی و دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور ضمن محكوم كردن این رفتار غیراخلاقی، مضحك و به‌دور از انسانیت و قواعد بین‌المللی دولت آمریكا با امضای این درخواست استدعا داریم به‌صورت شایسته امور مربوط به آزادی ایشان از طریق مبادی مربوطه به‌صورت فوری و مؤثر پیگیری و به جامعه دانشگاهی کشور اطلاع‌رسانی شود. بی‌شک پیگیری این مورد و حمایت‌های مؤثر حضرات عالی از خانواده ایشان مایه دلگرمی دانشگاهیان و جامعه علمی کشور بوده و پشتوانه‌ای محکم برای ادامه مسیر علمی بی‌بدیل کشور خواهد بود.


انتهای پیام/4115/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان 0 نظر
ناشناس
16:11 - 1398/03/12
خدایا به حق این شب ها این استاد از دست آمریکای فریبکار و جنایتکار آزاد بشه... با این مسئول های دولتی که ما داریم آزادی شون واقعا معجزه است