صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۵:۱۵ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
رضایت در گفتگو با آنا:

بیش از 40 درصد حاشیه‌نشینان به مصرف مواد مخدر روی آورده‌اند

یک جامعه‌شناس از عدم توجه دقیق دولت به مشکلات حاشیه‌نشینان انتقاد کرد و گفت: بیش از 40 درصد حاشیه‌نشینان به مصرف مواد مخدر روی آورده‌اند.
کد خبر : 383844

امیر رضایت در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاهی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به وجود بیش از 11 میلیون حاشیه‌نشین در کشور اظهار کرد: متأسفانه موضوع حاشیه‌نشینی یکی از معضلات اجتماعی است که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته و مهمترین دلیل مهاجرت افراد به اطراف کلانشهرها تمرکز امکانات در شهرهای بزرگ و نبود امکانات کافی در همه زمینه‌ها نظیر تحصیلات است.


وی تصریح کرد: ساکنان سایر شهرها برای بهتر شدن اوضاع زندگی خود به شهرهای بزرگ کوچ می‌کنند اما به‌دلیل ناتوانی در تأمین مخارج زندگی ناچار با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌شوند و این افراد به‌دلیل اینکه نمی‌توانند در شهرهای بزرگ مسکنی را در نظر بگیرند به اطراف کلانشهرها می‌روند؛ مردمی که در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و به‌ویژه اقتصادی اوضاع مناسبی نسبت به سایر افراد جامعه ندارند.


این جامعه‌شناس گفت: از طرفی سایر آسیب‌های اجتماعی در این مناطق بیشتر از داخل شهرهاست و افراد برای تأمین مخارج زندگی خود دست به هر کاری می‌زنند. برای مثال بیشتر توزیع‌کنندگان مواد مخدر در حاشیه شهرها سکونت دارند و درحقیقت فروشندگان کلان مواد مخدر به‌دلیل پایین بودن نظارت بر افراد حاضر در حاشیه شهرها از این افراد برای توزیع مواد مخدر استفاده می‌کنند.


رضایت با بیان اینکه بیش از 40 درصد حاشیه‌نشینان به مصرف مواد مخدر روی آورده‌اند، خاطرنشان کرد: زمینه معتاد شدن در این مناطق بیشتر از سایر مکان‌ها به‌دلیل شرایط زندگی و فقر مهیا است، لذا دولت باید برای افراد ساکن در حاشیه شهرها برنامه ویژه‌ای داشته باشد تا حداقل دسترسی به مواد مخدر در مناطق ذکرشده سخت شود.


وی با اشاره به اینکه برخی از افراد به‌دلیل مشکلات زیست‌محیطی و کم‌آبی به کلانشهرها مهاجرت می‌کنند، گفت: یکی از راه‌کارهای حل معضل حاشیه‌نشینی توزیع امکانات و ثروت در تمام نقاط کشور به یک اندازه است و اگر اشتغال افراد تأمین شود لزومی ندارد که هموطنان برای گذراندن امور زندگی به حاشیه شهرها بروند.


انتهای پیام/4110/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر