صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۹ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸

استراتژی بین‌المللی‌سازی انگلستان ناقص است

متخصصان آموزشی معتقدند استراتژی‌های آموزش عالی بین‌المللی انگلستان به بین‌المللی‌سازی بیشتری نیاز دارد.
کد خبر : 382885

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا  از تایمز هایر اجوکیشن، دولت انگلستان در ماه مارس پرده از استراتژی آموزش عالی بین‌المللی جدیدی برداشت که پنجمین برنامه طی 25 سال گذشته در این کشور محسوب می‌شود.


استراتژی جدید که «پتانسیل جهانی؛ رشد جهانی» نام دارد، شباهت زیادی به استراتژی سال 2013 انگلستان به نام «رشد و رونق جهانی» داشت.


متخصصان آموزشی هشدار می‌دهند که اگر وزارت کشور هزینه‌های آموزش عالی بین‌المللی را افزایش دهد، ضربه مهلکی به نیازهای فرهنگی دانشجویان انگلیسی وارد می‌کند.


براساس برنامه استراتژیک جدید، دولت انگلستان تصمیم دارد که تعداد دانشجویان بین‌المللی را تا سال 2030 به 600 هزار نفر برساند. این در حالی است که تعداد دانشجویان بین‌المللی در سال تحصیلی 18-2017 حدود 377 هزار نفر بوده است.


گفتنی است که دولت انگلستان برنامه جدیدی برای افزایش تعداد دانشجویان بین‌المللی ندارد و برای جذب دانشجویان خارجی همان استراتژی‌های قبلی را پیشنهاد کرده است.


استقبال از دانشجویان بین‌المللی و اعطای ویزای بدون محدودیت به آنها از جمله استراتژی‌های دولت انگلستان برای جذب بیشتر دانشجوی خارجی بود. با این حال تعداد دانشجویان بین‌المللی تغییر چشمگیری نکرد.


براساس استراتژی‌های جدید دانشجویان بین‌المللی می‌توانند بعد از فارغ‌التحصیلی ویزای کار بگیرند تا در انگلستان بمانند. البته این پیشنهاد به خوبی ویزای کاری بعد از فارغ‌التحصیلی قبلی انگلستان یا ویزایی که کشورهای دیگر به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند، نیست.


انتهای پیام/4107/4021/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر