آموزش مهارتهای مختلف با طرحهای ویژه مجموعه فرادرس
به گزارش خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سیدمصطفی کلامی هریس در نشست خبری «نشست بررسی راهکارهای نذر محتوای آموزشی دیجیتال» که امروز صبح در استودیوی مرکز رسانههای دیجیتال برگزار شد گفت: مجموعه فردارس چهار دوره است که در ماه محرم و ماه رمضان با عنوان نذر فرهنگی ارائه شده است.
وی درباره تاریخچه فرادرس اظهار کرد: اولین بار در محرم 96 این کار با عنوان نذر آموزشی شکل گرفت و در سال 97 ضیافت آموزشی را شاهد بودیم و در رمضان 98 دوره چهارم آن را داریم.
بنیانگذار مجموعه آموزشی فرادرس اظهار کرد: طرحهای آموزشی در دورههای گذشته حدود 600 هزار درخواستکننده داشته که از 30 تا 50 عنوان طرح آموزشی بهطور رایگان در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
کلامی هریس ادامه داد: 16 هزار نفر آموزشهای نرمافزار فتوشاپ را فراگرفتند که قطعاً بعد از دو ماه با این طرح دانش گرافیکی تکان قابل توجهی خواهد خورد؛ نذر نمیتواند غذای جسم باشد بلکه میتواند غذای روح هم باشد و از این جهت از سایر فعالان در حوزه تولید و محتوا خواهیم خواست که به این طرح کمک کنند.
وی ادامه داد: اجرای یک هفتهای این طرح معادل یک میلیون و 200 ساعت مطالعه است که در مقابل نمایشگاه بینالمللی کتاب و سرانه مطالعه آن که حدود 6 میلیون ساعت مطالعه است بیشتر مورد توجه قرار میگیرد.
مدیرعامل مجموعه آموزشی فرادرس گفت: مجموعه فرادرس بیش از 80 پرسنل دارد که با توجه به استقبال بسیار بالا از این طرح و درخواستهای جامعه دانشجویی در تلاش هستیم تا این تغییرات را از روشهای جدید استخراج کنیم.
کلامی هریس افزود: تعداد کل فرادرسهای طرح ضیافت آموزشی به 50 فرادرس رسیده که شامل گرافیک، نرمافزاری، برنامهریزی، دروس پایه، شیوه ارائه علمی، تندخوانی و درستخوانی میشود.
وی با بیان اینکه همه گروههای مخاطب را به نوعی در هر دستهای قرار دادیم ادامه داد: یک سری موارد هم با توجه به جمعیت مخاطبان انتخاب میکنیم که در حوزههای عمومی بیشتر به آن توجه خواهد شد.
رئیس مجموعه آموزشی فرادرس گفت: هدف اصلی این است که بتوانیم بازده یک هفتهای را افزایش دهیم تا مخاطبان بیشتری از طرحهای ما استفاده کنند.
کلامی هریس خاطرنشان کرد: درصدد هستیم تا مواردی را فرادرس ارائه کند تا با شناسایی مهارتها آنها را به سمت خوداشتغالی سوق دهیم.
انتهای پیام/4046/پ
انتهای پیام/