آهنگران: دیدار دانشجویان با رهبری فرصتی مغتنم برای آنها است
گروه دانشگاه خبرگزاری آنا- میعاد بادپا؛ دیدار، گفتگو و تعامل با دانشجویان، تشکلهای دانشجویی، اساتید و مسئولان دانشگاه یکی از سرفصلهای مهم زندگی اجتماعی و سیاسی رهبر معظم انقلاب است و دانشجویان ازجمله مغتنمترین و مهمترین اقشاری هستند که ایشان، از دیرباز گفتگوی با آنها را در اولویت برنامههای خود قرار داده است بهطوریکه تاکنون حضرت آیتالله خامنهای (مدظلهالعالی) در ۲۴۶ دیدار دانشگاهی شامل ۱۲ جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی در دانشگاههای تهران، علم و صنعت، شهید بهشتی، تربیت مدرس، امیرکبیر و دانشگاه لرستان حاضر شدند و ۱۵ دیدار با نخبگان دانشگاهی، ۵۲ دیدار با اساتید و مسئولان دانشگاه، ۶ دیدار با دانشجویان ایرانی خارج از کشور، ۵۶ دیدار با عموم دانشجویان، ۴۲ دیدار با تشکلهای دانشجویی، ۲۶ دیدار با دانشگاهیان در یک استان و ۳۷ دیدار با دانشجویان در یک دانشگاه داشتهاند.
هرساله در ماه مبارک رمضان نمایندگان و اعضای تشکلهای دانشجویی در حسینیه حضرت امام (ره) با رهبر معظم انقلاب دیدار کرده و مطالبات، دغدغههای خود را بیان میکنند، درواقع این دیدار از مغتنمترین فرصتها برای نمایندگان تشکلها برای ارائه مطالباتشان است و رهبری نیز پاسخ بسیاری از سؤالات نمایندگان تشکلها را بیان میکنند. در همین رابطه گروه دانشگاه خبرگزاری آنا مصاحبهای با نمایندگان تشکلهای دانشجویی که در سالهای اخیر محضر رهبر معظم انقلاب به ارائه مطالبات پرداختهاند، داشته است.
محمد آهنگران ساروکلایی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکلهای دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در رابطه با ارائه دیدگاههایش در دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب در رمضان 95 گفت: در جلسه رمضان 95 الحمدلله مورد تفقد رهبری قرار گرفتم و جلسه هم جلسه خاصی بود که بعد از افطار هم ادامه پیدا کرد. بعد جلسه از مسئولین نهاد در مورد نحوه ارائه مطالبم و بازخورد آن پرسیدم. الحمدالله مقام معظم رهبری نسبت به صحبتهای حوزه جهادی نسبت به بقیه مباحثی که عنوان شد، تفقد ویژهای داشت. مباحث رهبری در این دیدار شامل 12 بند بود که فکر میکنم در بند ششم راجع به مباحث جهادی اظهارنظر کردند و ابتدای امرش در اولین جمله فرمودند: همه این مباحثی که عنوان کردید مورد تأیید من بود.
نماینده گروههای جهادی در دیدار رمضان 95 دانشجویان با رهبری خاطرنشان کرد: صحبتهای من دو محور داشت یکی بحث اردوهای جهادی بود و دیگری هم بحث روستاها و محرومیت روستاها بود. در بحث اردوهای جهادی رهبری فرمودند که اردوهای جهادی، هم خودسازی است، هم خدمت و هم آشنایی با فضای واقعی کشور لذا اردوهای جهادی را تا میتوانید تقویت کنید و توسعه و ترویج دهید.
وی تصریح کرد: در بحث محوریت روستاها هم مباحثی مطرح کردم که روستاها بدون متولی هستند. جمعیت روستایی ما نسبت به شهرها 30 به 70 شده است که در چند دهه گذشته این نسبت برعکس بود. زمانی 30 درصد شهر بود و 70 درصد روستا و آمارها الآن کامل برعکس شده است. روستاها از هویت مولد، خودکفا بودن، تولید و سایر موارد افتادند و بهنوعی به شهرکهایی تبدیل شدهاند و حالوهوای روستایی را ندارند. در حال حاضر بیشتر از 18 دستگاه به روستاها خدمات میدهند ولی محور واحدی ندارند و هویت روستایی اصلاً تعریف نشده و روستاها متولی واحد خود را ندارند تا ماهیت روستا و حدود روستا را تبیین کنند و از اینها بشود حفظ و حراست کرد.
آهنگران تأکید کرد: در جواب این موضوع و در جواب سؤالات دانشجویان در رابطه با نقش رهبری در عملکرد صداوسیما و بنیاد مستضعفان، حضرت آقا ابتدای سخنرانی عنوان کردند هر مجموعهای که به من برمیگردد صرفاً این نیست که من روی آن مدیریت کنم. من هم انتقاداتی دارم. هر موضوعی که در این نظام پیش میآید بنا نیست که من بهعنوان متولی ورود پیدا کنم. توصیه و تذکر میدهیم ولی اینکه خودم در همه موارد ورود پیدا کنم توجیه ندارد.
نماینده گروههای جهادی در دیدار رمضان 95 دانشجویان با رهبری افزود: رهبری در پاسخ به این سؤالم که چرا روستاها متولی واحدی ندارد تا ماهیت آن را تعریف کند و بتواند از آن حفظ و حراست کند، فرمودند این موضوع را هم به همان بحث قبل ارجاع میدهم و جزء مباحثی است که دغدغه من است چه به این دولت، چه دولت قبل و دولت قبلتر از آنهم من گفتم و این موضوع را تذکر دادم اما ازجمله مواردی است که ما تذکر میدهیم اما کار روی زمین مانده است. تحقق این مسئله راههای روشنی دارد که ایجاد صنایع کوچک و تبدیلی ازجمله آنها است، البته عمل به این توصیهی مستمر، همت میخواهد.
انتهای پیام/4126/
انتهای پیام/