صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۴۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
وزیر آموزش و پرورش:

مدارس کشور با بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های متعدد ناتوان شده‌اند

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس کشور با بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های متعدد ناتوان شده‌اند.
کد خبر : 381307

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از آموزش‌وپرورش، سید محمد بطحایی در همایش احیای مدارس ماندگار که در مدرسه ماندگار شهید مدرس شهرری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های آموزش‌ و پرورش مدرسه‌محوری است لذا مدرسه‌ای مانند مدرسه ماندگار شهید مدرس را مورد واکاوی قرار می‌دهیم به یک نقطه مهم می‌رسیم و اینکه وجه ممیزه این مدارس با سایر مدارس در فضا، ساختمان و تجهیزات نیست بلکه در نیروی انسانی توانمند، علاقه‌مند و مدیریت شایسته است.


وزیر آموزش‌ و پرورش بابیان اینکه تاکنون ۱۰۰ مدرسه ماندگار در کشور شناسایی و مجوز مدرسه ماندگار دارند، گفت: مدرسه در مرحله اول باید به کانون تربیتی محله و مرجع مورد اعتماد منطقه تبدیل شود چراکه مدرسه اصلی‌ترین محل تعلیم و تربیت دانش آموزان است.


بطحایی در ادامه اضافه کرد: آموزش‌ و پرورش با افزایش کیفیت مدرسه بالنده می‌شود و به یک بلوغ شایسته دست پیدا کند.


وی تصریح کرد: مدرسه به عنوان هویت مستقل نباید به اداره آموزش‌ و پرورش وابسته باشد لذا باید بتواند روی پای خود بایستد و هر چیزی که در بیرون مدرسه است، پشتیبان مدرسه باشد.


وزیر آموزش‌ و پرورش با اشاره به اینکه از دلایلی که در تاریخ آموزش‌ و پرورش توانستیم مدارس موفق داشته باشیم به علت مدرسه محوری در برخی از دوره‌ها بوده است، اظهار کرد: در آموزش‌ و پرورش حدود ۷۰۰صفحه مصوبه داریم که مدیر مدرسه و همکاران دیگر با مراجعه به آن مشکلاتشان را حل کنند و در برخی از استان‌ها تا ۱۰۰۰بخشنامه صادرشده است و در آن بایدونبایدها گفته‌شده و از قضا، همین موارد از مهم‌ترین علل ناکارآمدی مدارس است؛ چون علی‌رغم اینکه مدرسه ازنظر فیزیکی و داشتن تجهیزات و امکانات مناسب در وضعیت بسیار خوبی است اما از اداره خود ناتوان شود.


بطحایی اذعان کرد: امروز ده‌ها مسئله در مدرسه توسط اولیا مدرسه قابل‌حل است و ۱۱۰ هزار مدرسه کشور دارای نیروی انسانی هستند که هرکدام توانمندی بسیاری دارند.


وزیر آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه در دوران خدمتم در آموزش‌ و پرورش معلم، مربی و مدیر بوده‌ام و می‌دانم اجرای مدرسه محوری کار راحتی نیست، گفت: اولین مانع بزرگ مدرسه محوری، مقاومتی است که در برابر این برنامه رخ می‌دهد و آموزش‌ و پرورش این مسیر را باید به‌تدریج ادامه دهد لذا تحقق آن، حوصله، صبوری، باور و ایمان می‌خواهد.


وی با بیان اینکه مدارس کشور با بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های متعدد  ناتوان شده‌اند، تأکید کرد: در یک وزارتخانه‌ای بخشنامه می‌شود که تولید میل‌گرد افزایش یابد و کارها با بخشنامه انجام‌شدنی است اما در وزارت آموزش‌ و پرورش بخشنامه‌ای نیست و نیاز به فرهنگ‌سازی و آمادگی ذهن‌ها و فکرها داریم.


وزیر آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه سیاست مدرسه محوری را به‌طورجدی دنبال می‌کنیم، گفت: یکی از محروم‌ترین ادارات کل استان‌ها در شهرستان‌های استان تهران است که از حیث کیفیت آموزشی و نیروی انسانی بسیار خوب است اما ازنظر فضا و تجهیزات مشکلات زیادی دارند و به‌این‌علت از رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس می‌خواهم اعتبارات لازم را برای فضاهای آموزشی شهرری تخصیص دهد.


انتهای پیام/4076/


انتهای پیام/

ارسال نظر