کارنامههای تحصیلی با نظام آموزشی جدید تطبیق داده میشود
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از آموزش و پرورش، عباس سلطانیان در جلسه معاونان، کارشناس مسئولان و کارشناسان دفتر آموزش متوسطه نظری به اهمیت برنامه محوری و حرکت بر مسیر برنامه اشاره کرد و سیاست مدرسهمحوری را مهمترین سیاست وزارت آموزش و پرورش برای توانمندسازی مدارس دانست.
وی گفت: مدرسهمحوری فرهنگ حاکم بر مدارس را تغییر میدهد و جو جدیدی از روابط و همکاری گروهی، ارتباطات بین فردی، مشارکتجویی، مسئولیتپذیری و پاسخگویی متعهدانه و حرفهای شدن افراد را به دنبال دارد که نتیجه آن ایجاد محیط یادگیری مطلوبتر، بانشاطتر و پویاتر است.
وی به برنامههای سال 98 وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در این بخشنامه عنوان 30 برنامه معاونت آموزش متوسطه که مطابق برنامههای اجرایی سند تحول در طول برنامه ششم توسعه است، تهیهشده و به همراه چارچوب تفصیلی، شناسنامه برنامه و برشهای استانی اهداف کمی مورد انتظار برای تحقق برنامهها، به همه استانهای کشور ابلاغشده است.
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در ادامه بهضرورت تغییر و بازنگری در شیوه نظارت بر عملکرد ادارات تکنولوژی و گروههای آموزشی اشاره و از اهتمام جدی روسای تکنولوژی و گروههای آموزشی و دبیرخانههای کشوری در اجرای طرحها و برنامههای کیفیتبخشی قدردانی کرد.
سلطانیان همچنین بر ضرورت افزایش نظارت بر امور آموزشی استانها، اهتمام جدی در توزیع متوازن شاخهای و رشتهای، اجرای مطلوب برنامه تعالی مدیریت مدرسه در دبیرستانها، تحلیل نتایج ارزیابی از پژوهش سراهای دانشآموزی برای شناسایی و رفع آسیبها، توسعه کمی و کیفی مدارس علوم و معارف اسلامی، بازنگری در دستورالعملها و شیوهنامهها تأکید کرد و گفت: دستورالعمل تطبیق کارنامههای تحصیلی دورههای مختلف آموزش متوسطه با نظام آموزشی جدید (3،3،3،3) تهیهشده و بهزودی به استانهای کشور ابلاغ خواهد شد.
انتهای پیام/4087/
انتهای پیام/