صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۷ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری:

کارنامه‌های تحصیلی با نظام آموزشی جدید تطبیق داده می‌شود

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری از ابلاغ دستورالعمل تطبیق کارنامه‌های تحصیلی دوره‌های آموزش متوسطه با نظام آموزشی جدید (3،3،3،3) در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر : 380902

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از آموزش و پرورش، عباس سلطانیان در جلسه معاونان، کارشناس مسئولان و کارشناسان دفتر آموزش متوسطه نظری به اهمیت برنامه محوری و حرکت بر مسیر برنامه اشاره کرد و سیاست مدرسه‌محوری را مهم‌ترین سیاست وزارت آموزش‌ و پرورش برای توانمندسازی مدارس دانست.


وی گفت: مدرسه‌محوری فرهنگ حاکم بر مدارس را تغییر می‌دهد و جو جدیدی از روابط و همکاری گروهی، ارتباطات بین فردی، مشارکت‌جویی، مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی متعهدانه و حرفه‌ای شدن افراد را به دنبال دارد که نتیجه آن ایجاد محیط یادگیری مطلوب‌تر، بانشاط‌تر و پویاتر است.


وی به برنامه‌های سال 98 وزارت آموزش‌ و پرورش اشاره کرد و گفت: در این بخشنامه عنوان 30 برنامه معاونت آموزش متوسطه که مطابق برنامه‌های اجرایی سند تحول در طول برنامه ششم توسعه است، تهیه‌شده و به همراه چارچوب تفصیلی، شناسنامه برنامه و برش‌های استانی اهداف کمی مورد انتظار برای تحقق برنامه‌ها، به همه استان‌های کشور ابلاغ‌شده است.


مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش‌ و پرورش در ادامه به‌ضرورت تغییر و بازنگری در شیوه نظارت بر عملکرد ادارات تکنولوژی و گروه‌های آموزشی اشاره و از اهتمام جدی روسای تکنولوژی و گروه‌های آموزشی و دبیرخانه‌های کشوری در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های کیفیت‌بخشی قدردانی کرد.


سلطانیان همچنین بر ضرورت افزایش نظارت بر امور آموزشی استان‌ها، اهتمام جدی در توزیع متوازن شاخه‌ای و رشته‌ای، اجرای مطلوب برنامه تعالی مدیریت مدرسه در دبیرستان‌ها، تحلیل نتایج ارزیابی از پژوهش سراهای دانش‌آموزی برای شناسایی و رفع آسیب‌ها، توسعه کمی و کیفی مدارس علوم و معارف اسلامی، بازنگری در دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌ها تأکید کرد و گفت: دستورالعمل تطبیق کارنامه‌های تحصیلی دوره‌های مختلف آموزش متوسطه با نظام آموزشی جدید (3،3،3،3) تهیه‌شده و به‌زودی به استان‌های کشور ابلاغ خواهد شد.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر