صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۳ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
فرماندار تربت حیدریه:

شهرستان‌ تربت‌ حیدریه برای توسعه به ظرفیت دانشگاه‌‌ها نیاز دارد

فرماندار تربت حیدریه گفت: برای جهش در رشد و توسعه شهرستان تربت‌حیدریه به ظرفیت دانشگاه‌ها نیاز داریم.
کد خبر : 380158

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تربت‌‌ حیدریه، علی رستمی روز گذشته در مراسم بزرگداشت مقام شهید مرتضی مطهری و گرامیداشت هفته معلم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربیت حیدریه اظهار کرد: نقش‌آفرینی دانشگاهیان در حوزه‌های مختلف پیش‌نیاز توسعه است.


وی با تأکید بر اهمیت نقش دانشگاه‌ها و مراکز علمی در تحولات و معادلات گوناگون، حضور فعال دانشگاهیان در حوزه‌های مختلف به منظور حل مشکلات و سرعت‌بخشی به توسعه شهرستان را خواستار شد.



فرماندار شهرستان تربت حیدریه با انتقاد از حضور کمرنگ مراکز علمی شهرستان در سطوح مختلف افزود: باید پذیرفت با وجود مشکلاتی که اکنون در کشور وجود دارد، اقدامات ارزشمندی نیز صورت گرفته و دمیدن یأس و نامیدی در جامعه نه تنها سبب رفع مشکلات نمی‌شود بلکه باعث مأیوس شدن مردم نیز خواهد شد.


رستمی ادامه داد: باید متوجه جایگاه خود در توسعه باشیم، دانشگاهیان به عنوان قشر فرهیخته جامعه نقش تعیین‌کننده در گشودن گره‌های موجود در صنعت، کشاورزی، مباحث اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارند، از این رو باید از توانمندی‌ها، ایده‌ها و خلاقیت آنان به بهترین نحو استفاده کرد.


وی با بیان این که همدلی، هم‌افزایی و هم‌پوشانی جزء ادبیات ابتدایی توسعه محسوب می‌شود، افزود: داشته‌های خدادادی و ظرفیت‌های موجود در شهرستان ما را امیدوار می‌کند که می‌توان با برنامه‌ریزی بهتر در مسیر رشد این شهرستان جهش ایجاد کرد و برای این حرکت نیازمند ظرفیت دانشگاه‌ها هستیم.


فرماندار شهرستان تربت حیدریه گفت: تقویت ارتباط دانشگاه با دستگاه‌های اجرایی‌، صنعت و بهره‌مندی از دانش اعضای هیئت علمی برای حل مشکلات باعث خواهد شد با شتاب بیشتری به سمت توسعه پیش رویم.


در ادامه نماینده مردم شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی پس از بازدید از فضاهای آموزشی و سایت گلخانه‌ای این واحد دانشگاهی با حضور درجمع هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه گفت: دانشگاه می‌تواند در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، نهاد اجتماعی و علمی تأثیرگذاری باشد.



سعید باستانی بر حمایت همه‌جانبه از دانشگاه و نخبگان دانشگاهی تأکید و اظهار امیدواری کرد که دانشگاهیان بتوانند تحقیق‌های خود را با رویکرد تجاری‌سازی علم و رفع مشکلات اقتصادی جامعه به انجام برسانند.

پیش از سخنان فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه از پیشرفت و دستاوردهای علمی اعضای هیئت علمی تمام‌وقت و استادان مدعو این واحد دانشگاهی تجلیل کرد.


 محمد‌علی علیزاده با ارائه گزارش جامع از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌ حیدریه گفت: این واحد دانشگاهی در سال‌های اخیر قدم‌های مثبتی در عرصه فعالیت‌های اقتصادی و دانش‌بنیان برداشته است.


انتهای پیام/4122/4117/


انتهای پیام/

ارسال نظر