صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۶ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
حجت‌الاسلام رضوانی‌نسب:

رمضان بهترین فرصت برای کنار گذاشتن دشمنی‌هاست

عضو هیئت‌رئیسه مجمع نمایندگان طلاب گفت: کسانی که میان آنان و برادر دینی‌شان کینه و عداوتی باشد تا صلح نکنند در ماه رمضان مورد عفو الهی واقع نمی‌شوند.
کد خبر : 379086

حجت‌الاسلام عباس رضوانی‌نسب در گفتگو با خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) ماه رمضان را ماه رحمت، ماه مغفرت و ماه برکت شمرده است، گفت: رمضان ماه رحمت است، زیرا ماهی است که اعمال عادی انسان، همچون خواب و تنفس، ثواب عبادت را دارد.


وی عبادت، طاعت و نیکی به بندگان را از جمله توصیه‌های قرآنی به روزه‌داران دانست و افزود: رمضان ماه معرفت و آمرزش است، چرا که دریای لطف و بخشش پروردگار در این ماه مواج است، درهای بهشت برین باز و درهای دوزخ بسته و شیاطین در غل و زنجیرند.


عضو هیئت‌رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تصریح کرد: در هر شب از شب‌های ماه رمضان، 70 هزار نفر بخشوده می‌شوند و در شب قدر به تعداد همه کسانی که در ماه رمضان مورد بخشش قرار گرفته‌اند بخشوده خواهند شد، مگر کسانی که میان آنان و برادر دینی‌شان کینه و عداوتی باشد که تا صلح نکنند مورد عفو الهی واقع نمی‌شوند.


وی یادآور شد: رمضان ماه برکت است؛ چراکه انواع نعمت‌ها و مواهب معنوی الهی، همچون باران رحمت بر انسان‌ها نازل می‌شود که از همه مهم‌تر قرآن کریم در این ماه نازل شده است.


انتهای پیام/4072/4090/


انتهای پیام/

ارسال نظر