صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۸ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
در آئین افتتاحیه نخستین همایش آموزشی تخصصی جرائم در فضای مجازی

فروغی: زمانی موفقیم که تفکر را جایگزین حافظه کنیم/ بدون تفکر، راهی جز تن دادن به هجمه‌های فرهنگی نداریم

رئیس دانشگاه آزاد واحد اصفهان(خوراسگان) گفت: دانشجویان ما به‌صورت حفظی کار می‌کنند، اما زمانی می‌توانیم موفقیت حاصل کنیم که به جای حافظه تفکر را جایگزین کنیم، تفکر را تربیت کنیم، با تفکر فردی، عاقل می‌شویم، تفکر که نداریم راهی جز تن دادن به هجمه‌های فرهنگی نداریم.
کد خبر : 37873

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، احمد علی فروغی که در آئین افتتاحیه نخستین همایش آموزشی تخصصی جرائم در فضای مجازی سخن می‌گفت، افزود: ما تردیدی نداریم که فضاهای مجازی می تواند خسارات زیادی را وارد کند و مشکلات عدیده ای را می تواند برای همه ایجاد کند و باید از سوی دستگاه‌های مرتبط از جمله شورای عالی فضای مجازی برای مقابله با آسیب‌های فضای مجازی اقدام کرد.


فروغی با ارائه تحلیلی علمی، به تبیین اهمیت جایگاه تفکر پرداخت و اظهار کرد: در فرآیندهای آموزشی در ایران تأکید ما روی حافظه است، روش ارزیابی با حافظه داریم، اما باید توجه داشت که برای تربیت، استفاده از حافظه طوری باشد که تمام افکار ما را تحت تاثیر قرار دهد، باید روی تفکر کار کنیم، مهارتهای تفکر را باید بدانیم چیست، یک معلم آشنا به تفکر راهبردهای تفکر را می‌داند و آن را باید به دانشجو و دانش‌آموز خود منتقل کند.


وی با توجه به اینکه راهبردهای تفکر عبارتند از تصمیم‌گیری، حل مسأله، مفهوم‌سازی، عنوان کرد: باید کمک کنیم معلمان در تدریس خود هر سه مورد را بکار گیرند ولی متاسفانه در مدارس ما اینگونه نیست در دانشگاه‌های ما اینگونه نیست.


استاد تمام گروه علوم تربیتی واحد اصفهان(خوراسگان) افزود: باید قدرت تفکر دانشجویان را زیاد کنیم، فکر وقتی کار کند، یاد می گیرد چگونه رفتار کند و فرزندان این دوره آن قدر محو فضای مجازی شده‌اند که نه تنها در یک آسیب چشمی، چشمانشان را از دست می دهند، بلکه مهارت تفکر را نیز نخواهند آموخت در این خصوص مدارس و دانشگاهها، سهم بسیار مهمی دارند و باید فضائی ایجاد کنند که جوانان کار آفرینی و ایده آفرینی ایجاد کنند و رسانه ها در این مورد نقش اساسی دارند.


دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تأکید کرد: البته تغییر رفتار به صورت تدریجی شکل می‌گیرد، تغییرات رفتاری زمان می‌خواهد، پیگیری می‌خواهد، خصوصیات رفتاری تدریجی است و تغییرپذیری بستگی به عادت دارد، خلق و خوی ما یک جور نیست، سوداوی مزاج، صفراوی مزاج، دموی مزاج و بلغمی مزاج چهار طبع آدمی هستند و بر این اساس هرکس اخلاقش با دیگری یکسان نیست.



انتهای پیام/

ارسال نظر