صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۰ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
صلواتیان:

صداوسیما ملزم شد 70 درصد بودجه خود را از تبلیغات تأمین کند

عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما گفت: در سال گذشته ملزم شد ۷۰ درصد بودجه خود را از راه تبلیغات تأمین کند.
کد خبر : 378632

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه و کرسی‌های آزاداندیشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سیاوش صلواتیان در نشست بررسی ابعاد تأمین مالی تلویزیون که عصر امروز در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران به همت انجمن علمی-دانشجویی علوم ارتباطات دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: صداوسیما دارای بودجه دولتی است، اما در سال گذشته ملزم شد ۷۰ درصد بودجه خود را از راه تبلیغات تأمین کند. با این وضعیت شیوه تأمین مالی، سازمان خصوصی است یا دولتی؟ 


این عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما  افزود: کشور در حال رکود است همین رکود منجر به کاهش تقاضای تبلیغات شده و  از طرفی صدا و سیما با توسعه نیروی انسانی و شبکه‌ها دچار اختلال شده است. صداوسیما نزدیک به ۴۸ هزار نفر نیرو دارد.


 


صلواتیان مطرح کرد: می‌توان گفت مدل کسب‌وکار تنها در صداوسیمای ایران ابداع شده است. صداوسیما به دنبال کسب درآمد بدون دردسر و بدون زحمت است. همان گزاره‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به آن تذکر داده‌اند.


وی گفت: وضعیت کنونی صداوسیما مرتبط با یک مدیر در فرهنگ جاری این سازمان است و نمی‌توانیم از این فرهنگ سازمانی خروجی خوبی را انتظار داشته باشیم. در قبال تذکر رهبر معظم انقلاب، مدیران فرهنگی صداوسیما تنها با تغییر اسپانسر و شیوه پرداخت جوایز جواب رهبر را دادند!


عضو هیئت‌ علمی دانشگاه صداوسیما در ادامه عنوان کرد: فرهنگ رایج صداوسیما ناظر بر بودجه نفتی است که راحت به این سازمان داده شده است. این فرهنگ سازمانی باید تغییر کند. سازمان صداوسیما هم‌اکنون دچار بحران است که در قدم اول باید فرهنگ سازمانی آن تغییر پیدا کند.


صلواتیان در پایان خاطرنشان کرد: مرکز بررسی استراتژیک ریاست جمهوری طی گزارشی بیان کرده است که کلیه فیلم‌های جشنواره فجر توسط ۵ نفر تأمین شده است، حالا این سؤال مطرح است که این پنج نفر چه کسانی هستند و چگونه و با چه فرآیندی این هزینه‌ها را متقبل شده‌اند؟ برگزاری این نشست یعنی سازمان صداوسیما حاضر شده تغییر پیدا کند و این قدم رو به‌ جلو است.


انتهای پیام/4122/۴۰۸۴/


انتهای پیام/

ارسال نظر