صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۵ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
حسین زاده عنوان کرد:

توسعه بازارهای صادراتی با برگزاری نمایشگاه در ۱۷ کشور هدف

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌ها، از انعقاد تفاهم‌نامه نمایشگاهی با نمایشگاه‌های خارجی باهدف ایجاد بستر توسعه تجارت خبر داد.
کد خبر : 378364

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از نمایشگاه‌ بین‌المللی، بهمن حسین زاده، در گردهمایی مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد سیاست‌های مجموعه‌اش در راستای توسعه صادرات اظهار داشت: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری نمایشگاهی با مراکز نمایشگاهی و یا برگزارکنندگان بین‌المللی خارج از کشور باهدف ایجاد بستر توسعه تجارت توسعه دیپلماسی تجاری و اقتصادی از اهم برنامه‌های این حوزه است که حضور پررنگ در اجلاس‌های بین‌المللی UFI. و BIE می‌تواند در این عرضه بسیار تأثیرگذار باشد.


وی حضور مقتدرانه در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی را یکی دیگر از برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: ۲۴۰۰ متر زمین در اکسپوی ۲۰۲۰ با عنوان منطقه تحرک (mobolity zone) بین پاویون کشورهای فرانسه و مکزیک برای پاویون جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته‌ شده است که طراحی این پاویون را به مسابقه گذاشته‌ایم که طرح‌های نهایی تا دو هفته آینده مشخص می‌شود.


مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی به توسعه بازارهای هدف از طریق برگزاری نمایشگاه در کشورهای خارجی اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه در ۱۵ کشور همسایه به‌ علاوه کشورهای چین و هند در دستور کار قرار دارد، مضاف بر آنکه در فروردین‌ ماه در حوزه تکنولوژی با چند شرکت چینی تفاهم‌نامه‌هایی با محوریت تکنولوژی‌های نوین منعقد شده که این اقدام توسعه دیپلماسی تجاری را هم به همراه دارد.


حسین‌زاده ادامه داد: یکی از برنامه‌های ویژه امسال توسعه تولید و تجارت صنایع نساجی و پوشاک که شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی با توجه به امکاناتی که دارد و در جهت حمایت از این صنایع در این حوزه نمایشگاه برگزار می‌کند. گمرک نمایشگاه‌های بین‌المللی سال‌ها غیرفعال بود. با اقداماتی که در این مدت انجام شد، این بخش به‌زودی فعال می‌شود. فعال شدن گمرک نمایشگاه موجب تسهیل حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه می‌شود.


مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی بابیان اینکه بی‌تردید از برگزاری مرتبط با حوزه علم و فناوری حمایت می‌شود، گفت: پیش‌بینی و تخصیص تسهیلات حمایتی جهت توسعه مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های داخل و خارج را در برنامه داریم.


حسین‌زاده از برگزاری بیش از ۸۰ عنوان نمایشگاهی در سال ۹۸ خبر داد و تصریح کرد: با ارگان‌ها، سازمان‌ها، تشکل‌های صنفی و صادراتی به‌ منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌های فی‌مابین در توسعه همکاری‌ها و فعالیت‌های نمایشگاهی در داخل و خارج از کشور در راستای توسعه کمی و کیفی صادرات غیرنفتی تفاهم‌نامه‌های همکاری ملی منعقدشده است.


وی با اشاره بر بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی و تشکل‌های مربوط در جهت بهبود تجارت کشور، افزود: ایجاد همکاری‌های متقابل نمایشگاهی با مراکز و قطب‌های نمایشگاهی کشور به‌ منظور برگزاری مشترک نمایشگاه‌های اختصاصی-تخصصی در کشورهای همسایه و مجاور از جمله CIS برنامه‌ریزی‌شده است.


حسین‌زاده توسعه تجارت الکترونیکی را از دیگر برنامه‌های این شرکت دانست و گفت: توسعه تجارت الکترونیک از طریق افزایش سبد نمایشگاه‌های مرتبط با تجارت الکترونیک و استارت‌آپ‌ها در تقویم سالیانه شرکت برنامه‌ریزی‌شده است.


انتهای پیام/4083/


انتهای پیام/

ارسال نظر