صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۴۷ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
جوانمرد:

دانشگاه آزاد اسلامی ورزش کشور را مدرن کرده است

مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تأثیر‌گذاری ملی‌پوشان دانشگاه آزاد اسلامی به‌قدری است که به‌جرئت می‌توان گفت این دانشگاه ورزش کشور را مدرن کرده است.
کد خبر : 377764

کمال جوانمرد در حاشیه‌ بازدید از امکانات و فضاهای ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در قزوین اظهار کرد: حدود 43 هزار و 494 مترمربع فضای ورزشی تخصصی، مفید و با استانداردهای به‌روز و قابل قبول در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین وجود دارد.


وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین توانسته برای هر دانشجو سه‌ متر و 47 سانتی‌مترمربع فضای ورزشی فراهم کند که با توجه به میانگین کشوری (76 سانتی‌متر مربع) و میانگین دانشگاه آزاد اسلامی (یک‌ متر و 14 سانتی‌متر مربع) آمار قابل قبول و در حدود سه برابر میانگین در سطح سایر واحدها است.


مدیرکل ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این امکانات را به‌ فال نیک می‌گیریم و از رئیس و هیئت رئیسه‌ این واحد دانشگاهی به‌دلیل توجه به حوزه‌ ورزش تشکر ویژه دارم که امکاناتی کم‌نظیر و با‌ استانداردهای بالا در این دانشگاه فراهم کرده‌اند.


جوانمرد تصریح کرد: استان قزوین از استان‌هایی است که در برخی رشته‌های ورزشی کشور حرف برای گفتن دارد و در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین نیز ورزشکاران خوبی در حد تیم ملی حضور دارند که باید از این امکانات و ظرفیت‌ها بهره‌برداری بهینه شود.


وی یادآور شد: در جلسه‌ای که با همکاران این واحد دانشگاهی داشتیم مقرر شد بر اساس دستورات رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر راه‌اندازی آکادمی‌ها و مدارس تخصصی در سه رشته‌ فوتبال، فوتسال و شنا با توجه به زیرساخت‌های موجود و در رشته‌ تنیس روی میز که از گذشته استان قزوین در آن صاحب‌ سبک و نام‌آور بوده اقدام شود.


مدیرکل ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی افزود:‌ برای نخستین مرتبه قصد داریم رقابت‌های بازی‌های الکترونیکی را در دانشگاه‌های کشور راه‌اندازی کنیم و با توجه به زیرساخت‌های بسیار خوب و مناسبی که دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین دارد، متولی این رشته و میزبانی امسال را برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در نظر گرفته‌ایم که در شهریورماه این مسابقات به صورت کشوری در دو بخش برگزار می‌شود.


جوانمرد با تأکید بر ظرفیت‌های بالای دانشگاه آزاد اسلامی در ورزش گفت: این دانشگاه تأثیرات خود را در ورزش کشور گذاشته؛ به‌طوری که در قهرمانی تیم ملی کُشتی کشور که چندی پیش در مسابقات قهرمانی آسیا در چین به دست آمد، از 20 ورزشکار حاضر در تیم ملی کُشتی جمهوری اسلامی ایران، 17 ورزشکار از خانواده‌ بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی بودند و ورزشکاران ما هشت مدال طلا و دو مدال برنز کسب کردند.


وی افزود: در مسابقات آسیایی جاکارتا نیز بیش از 75درصد ورزشکاران از دانشگاه آزاد اسلامی بودند که نشان‌دهنده‌ تأثیر بسیار خوب این دانشگاه بر ورزش کشور بوده و به جرئت می‌توان گفت که دانشگاه آزاد اسلامی، ورزش کشور را مدرن، آکادمیک و علمی کرده است.


مدیرکل ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی درباره برنامه‌های آتی این دانشگاه در حوزه‌ ورزش به راه‌اندازی مدارس تخصصی و پایگاه‌ها و کلینیک‌های ورزشی تأکید و خاطرنشان کرد:‌ این پایگاه‌ها برای استعدادیابی و پرورش استعدادهای کشور است.


انتهای پیام/4117/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر