صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۸ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۴

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش: اضافه شدن پایه ششم به دوره ابتدایی اقدام عجولانه‌ای بود

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش با بیان اینکه تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌های درس به خصوص در پایه ششم ابتدایی به علت نبود فضای کافی آموزشی است، گفت: اضافه شدن پایه ششم به دوره ابتدایی اقدام عجولانه‌ای بود که مشکلات زیادی را برای آموزش و پرورش به وجود آورد.
کد خبر : 37749

محمد فاضل در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی در پاسخ به اعتراض برخی از دبیران به دنبال افزایش تراکم دانش‌آموز در کلاس‌های درس به خصوص در پایه ششم ابتدایی اظهار کرد: متاسفانه هر طرحی که بدون کارشناسی اجرا می‌شود عواقبی را به دنبال خواهد داشت.


وی افزود: از سه سال گذشته که پایه ششم به دوره ابتدایی اضافه شد به نظر من نه به عنوان مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش بلکه به عنوان یک معلم اقدامی بود که بدون مطالعه لازم و کافی انجام شد.


مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اضافه شدن این پایه به دوره ابتدایی یک اقدام عجولانه بود، اضافه کرد: نتیجه این اقدام عجولانه این است که ما از لحاظ نیروی انسانی، آمادگی کافی معلمان برای حضور در سر کلاس درس، محتویات‌ کتاب‌های درسی و همچنین از نظر فضای آموزشی با مشکل روبه‌رو شده‌ایم.


مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش ادامه داد: ما مجبوریم این پایه را به همه مدارس اضافه کنیم و در برخی از این مدارس فضا و کلاس کافی وجود ندارد به همین علت مدیران مجبورند تعداد دانش‌آموزان در یک کلاس را افزایش دهند و در این خصوص گلایه معلمان کاملا بجا و منطقی است.


وی با بیان اینکه این مشکلی نیست که بتوان به سرعت آن را رفع کرد، عنوان کرد: ما در آموزش و پرورش تلاش کردیم در برخی از مناطق این مشکل را رفع کنیم اما هنوز مناطقی وجود دارد که به دلیل نبود فضای کافی این مشکل کماکان وجود دارد.


فاضل با اشاره به اینکه سازمان نوسازی مدارس مکلف شده است در جهت تامین فضای آموزشی اقداماتی را انجام دهد، تصریح کرد: قطعا تامین فضای آموزشی زمان‌بر است و ما امیدواریم که هر چه زودتر این مشکلات مرتفع شود.


مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش تاکید کرد: نوسازی مدارس به دنبال این است که به سمت استانداردسازی مدارس حرکت کند تا دانش‌آموزان و همچنین معلمان از یک فضای آموزش مناسب برخوردار شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر