صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۶:۲۲ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها/15

آموزش و پرورش و آموزش عالی باید هماهنگ‌تر باشند

آموزش و پرورش و آموزش عالی باید با یکدیگر هماهنگ‌تر باشند.
کد خبر : 376321

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها یکی از دغدغه‌های مهم نخبگان انقلابی است؛ باید جامعه علمی کشور برای رسیدن به قله‌های مدنظر در بیانیه گام دوم انقلاب، نسبت به اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها بیش از گذشته فعالیت کنند.


در شماره قبلی اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها، به برخی از مؤلفه‌های نظام برنامه‌ریزی آموزشی و پژوهشی از عناصر سیاست‌های راهبردی اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها پرداختیم.


گفته شد که اصلاح و تدوین نظام برنامه‌ریزی آموزشی و پژوهشی با توجه به نیازهای جامعه و تحولات روزافزون علوم، با تأکید بر گسترش مرزهای دانش و بر اساس مبانی اسلامی از جمله اقداماتی است که مسئولان مربوط به اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها باید انجام دهند.


در این شماره به مؤلفه‌های دیگر نظام برنامه‌ریزی آموزشی و پژوهشی از عناصر سیاست‌های راهبردی اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها می‌پردازیم.


ايجاد هماهنگی و تناسب بين نظام آموزشی و پژوهشی آموزش و پرورش و آموزش عالی با توجه به پيوستگی آن‌ها از جمله اقداماتی است که مسئولان مربوط به اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها باید انجام دهند.


باید در زمینه آموزش به دانش‌آموزان و دانشجویان هماهنگی مناسبی شکل بگیرد و دانشجو در ترم‌های نخست، درس های تکراریِ دوران دبیرستان را نخواند.


از دیگر کارهایی که در سند دانشگاه اسلامی به آن اشاره شده است، می‌توان به افزايش انعطاف‌پذيری به منظور پاسخگويی به نيازها و تحولات علمی و اجتماعی اشاره کرد.


باید مسئولان آموزش عالی در پاسخگویی به نیازهای دانشجویان با سعه صدر و حوصله جواب بدهند و در مقابل برخی عصبانیت‌های دانشجویان با روحیه انعطاف‌پذیری پاسخگوی نیازهای جامعه دانشگاهی باشند؛ در این صورت به اخلاق اسلامی عمل کرده و به اسلامی شدن دانشگاه‌ها کمک کرده‌اند.


انتهای پیام/4122/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر