صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۱۹ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
آزادگان:

هنر در نشریات دانشجویی دیده نمی‌شود

رئیس گروه فلسفه و علم دانشگاه صنعتی شریف گفت: هنر قسمتی از فعالیت‌های نشریات دانشجویی است که امروزه در نشریات دیده نمی‌شود.
کد خبر : 375949

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ابراهیم آزادگان، در مراسم اختتامیه اولین جشنواره نشریات این دانشگاه که عصر امروز برگزار شد، ضمن تشکر از مجموعه فرهنگی دانشگاه شریف برای برگزاری این مراسم گفت:  فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه به نسبت سال‌های قبل پیشرفت چشمگیری داشته و این موضوع ظرفیت‌های بهتر در این بخش را نشان می‌دهد.


وی ادامه داد: ارسطو انسان را در دو بعد می‌بیند که یکی بعد عقلانی است و دومی بعد احساسی، که انتظار داریم هنگام مطالعه یک نشریه بیان خودمان را در آن بخوانیم که باید بخش‌های عقلانی و احساسی را در آن نمایش بدهد.


این استاد دانشگاه افزود: آنچه در نشریات و مجلات دانشجویی کمتر دیده می‌شود تفکری است که برای نوشتن متون به کار کرفته شده است، برای نوشتن یک متن تاثیرگذار ضروری است بارها و بارها متون خوانده شده و نقد شود و نباید برای انتشار آن عجله کرد.


عضو سابق کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه صنعتی شریف با بیان این که  نگاه تلگرامی به نشریات دانشجویی یکی از ضعف‌های بزرگ این بخش است، اظهار کرد: به سرعت جواب دادن به مخاطب و بلافاصله منتشر کردن مطالب، درست نیست و این نقص نشریات است که باید فعالان حوزه نشریات دانشجویی به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.


وی ادامه داد: هنر قسمتی از فعالیت‌های نشریات دانشجویی است که امروزه در نشریات دیده نمی‌شود که در انتخاب تصاویر، صفحه بندی و طراحی جلد باید با دقت بیشتری هنرنمایی کرد.


آزادگان در پایان با اشاره به ضعف نگارشی نشریات دانشجویی تأکید کرد: همه مجلات دانشگاهی باید به ویراستاری ادبی متناسب با نوع فعالیت خود توجه کنند تا تاثیر بیشتری برای مخاطب داشته باشند.


انتهای پیام/4115/4108/


انتهای پیام/

ارسال نظر