صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۱۱ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
تقدسی خبر داد:

عرضه 4 سریال انیمیشن در بازار جشنواره جهانی فیلم فجر

مدیر مؤسسه فرهنگی هنری هور از ارائه چهار سریال انیمیشن در بازار جشنواره جهانی فیلم فجر خبر داد.
کد خبر : 375610

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، بازار فیلم به عنوان یکی از بخش‌های مهم جشنواره جهانی فیلم فجر در این دوره نیز در پردیس سینمایی چارسو برقرار است. این روزها، بسیاری از فیلمسازان، تهیه‌کنندگان و توزیع‌کنندگان فیلم‌های سینمایی و مستند در بازار فیلم حضور پیدا کرده و با صاحبان آثار و شرکت‌های تولید و توزیع فیلم مذاکره کرده‌اند. از سوی دیگر مؤسسات فیلمسازی در حوزه فیلم‌های بلند، انیمیشن و مستند نیز به ارائه آخرین تولیدات و دستاوردهای خود می‌پردازند. 


در همین ارتباط رضا تقدسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: مؤسسه فرهنگی هنری هور از سال 1370 کار خود را در زمینه تولید آثار انیمیشن آغاز کرده است. در طول این مدت حدود 30 سریال انیمیشن برای تلویزیون و مراکز مختلف ساخته‌ایم؛ تیزرهای انیمیشن آموزشی از جمله «سیا ساکتی» و «بابا برقی» هم که در دوره خود خیلی مطرح شد، در این مؤسسه تولید شده است.


وی افزود: مجموع سریال‌های ساخته شده ما بالغ بر یک هزار و 300 قسمت است. یکی از مهم‌ترین تولیدات ما، سریال «مهارت‌های زندگی» است که برای مخاطب گروه سنی کودک ساخته شده است. این سریال 500 قسمت است که از لحاظ تعداد قسمت در ایران نظیر نداشته و تقریباً دومین یا سومین سریال بزرگ دنیا در زمینه انیمیشن است. پخش مجموعه مهارت‌های زندگی در تلویزیون از سال 1391 آغاز شده و مورد استقبال کودکان نیز قرار گرفته است.


تقدسی درباره آثار ارائه شده در بازار جشنواره جهانی فجر نیز اظهار کرد: در جشنواره فجر امسال، چهار مجموعه را برای فروش عرضه کرده‌ایم. اولی همان مجموعه مهارت‌های زندگی است. دومین اثر، «مثل‌نامه» کاری در رابطه با فرهنگ فولکلور ایران در 150 قسمت است. کار «کلیله و دوستان» بیان جدیدی از داستان‌های کلیله و دمنه است که در 52 قسمت عرضه می‌شود. 


مدیر مؤسسه فرهنگی هنری هور درباره چهارمین اثر این مؤسسه در بازار جشنواره جهانی فیلم فجر نیز گفت: مجموعه‌ای با عنوان «کی میگه ریاضی سخته؟» را داریم که درباره آموزش ریاضی است. این اثر انیمیشن هم در 133 قسمت تولید شده و تا مقطع نهم آموزش و پرورش را پوشش می‌دهد. این مجموعه با یک دید مفهومی به مفاهیم ریاضی می‌پردازد.


وی ادامه داد: «کی میگه ریاضی سخته؟» محصول مشترک ما و صداوسیما است. یکی از اقدامات خوب تلویزیون در سال‌های گذشته سپردن حق رایت کارهای جدید به تولیدکنندگان است. اقدامی که باعث شده ما هم در جشنواره جهانی فیلم فجر بتوانیم برای کارمان بازاریابی کنیم. اگر این کار با تلاش تهیه‌کننده‌ها و تولیدکننده‌ها همراه شود خودش می‌تواند به یک منبع درآمد برای تلویزیون تبدیل شود. یعنی از این به بعد به‌جای اینکه تلویزیون برای تولیداتش صرفاً هزینه کند، این امکان را دارد که حتی از تولیداتش درآمدزایی هم بکند.


تقدسی عنوان کرد: انیمیشن در دنیای امروز جزء هنرهایی است که می‌تواند بعد از راه‌اندازی روی پای خودش بایستد. انیمیشن قابلیت بسیار زیادی دارد که بتواند هزینه‌های خودش را تأمین کند. در تمام دنیا به غیر از دو استثنای هالیوود و بالیوود هنر فیلمسازی غالباً نیازمند حمایت‌های دولتی هستند. انیمیشن می‌تواند بعد از راه‌اندازی اولیه روی پاهای خودش بایستد و هزینه‌هایش را در بیاورد.


تقدسی بیان کرد: در این چند روز در بازار جشنواره جهانی فیلم فجر، خریداران خارجی زیادی به ما مراجعه کردند و مذاکره‌های خوبی انجام شد. هدف ما از حضور در این بازار، هم فروش محصولات‌ است و هم این که امکان تولید محصول مشترک را پیدا کنیم. این تولید مشترک، هم می‌تواند به‌ صورت تولید اشتراکی باشد و یا این که آنها کارهای پیش‌تولید را انجام دهند و تولید در کشور ما انجام شود.


انتهای پیام/4072/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر