صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۸ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
میامی در گفتگو با آنا:

مشکل امروز تئاتر رعایت نکردن سلسله‌مراتب بازیگری است

یک بازیگر پیش‌کسوت تئاتر، مشکل این روزهای تئاتر را رعایت نکردن سلسله‌مراتب بازیگری می‌داند.
کد خبر : 375290

مهدی میامی در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره حضور ستاره‌های سینما در صحنه تئاتر گفت: مشکل اصلی تئاتر فراتر از این مسائل است و به بحث کلان مدیریت باز می‌گردد. در فقدان مدیریت است که همه چیز به هم تنیده می‌شود. من برخی از تئاترهایی که در دو‌سه ‌سال اخیر با تبلیغات فراوان روی صحنه رفته است را دیده‌ام. متأسفانه سطح آن‌ها از کارهایی که در دبیرستان انجام می‌دادیم هم پایین‌تر است.


وی عنوان کرد: اما همین کارهای ضعیف در سالن‌های حرفه‌ای اجرا می‌شوند؛ بلیت‌فروشی گسترده دارند و تماشاخانه‌های خصوصی را کرایه می‌کنند. عده‌ای فکر می‌کنند با پول می‌توان کار درجه یک هنری ارائه داد. حقیقت این است که توان مالی فقط می‌تواند آمار مخاطبان را به صورت مقطعی بالا ببرد، اما در خلق کارهای ماندگار ناتوان است.


این بازیگر پیش‌کسوت تئاتر با اشاره به این که حضور بازیگران و سلبریتی‌ها در تئاتر در ذات خود مشکلی ندارد، افزود: بحث اصلی این است که یک بازیگر تئاتر باید سلسله مراتب را طی کند. من کارم را به صورت حرفه‌ای با نقش سیاهی لشکر یکی از کارهای استاد عباس جوانمرد در تالار سنگلج آغاز کردم؛ یا در همان سال‌ها در کار دیگری از ایرج راد هم سیاهی لشکر بودم.



تحصیلات آکادمیک هم در جای خود ارزشمند است، اما بهترین اتفاق‌ها روی صحنه رخ می‌دهد



وی افزود: برخی می‌گویند این مسائل، شعار و یا ژست است. چه شعاری؟! وقتی من به چشم خودم بازی استاد اکبر مشکین، محمد مطیع، رضا کرم‌رضایی و اساتید بازیگری تئاتر را ببینم، اگر داوطلب و هواخواه تئاتر باشم 10 چشم دیگر هم قرض می‌کنم تا چیزی را از دست ندهم. این‌ها تجاربی است که هیچ دانشکده‌ای به بازیگر نمی‌دهد. البته تحصیلات آکادمیک هم در جای خود ارزشمند است، اما بهترین اتفاق‌ها روی صحنه رخ می‌دهد. مشکل بنیادین اینجاست که این سلسله‌مراتب رعایت نمی‌شود و بعضاً این پول و نفوذ است که در ارائه کارها غلبه دارد.


انتهای پیام/4072/4104/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر