صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۸ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
در شعیبیه خوزستان آغاز شد؛

واکسیناسیون دام‌های مناطق سیل‌زده توسط قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد

رئیس قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی در خوزستان گفت: گروه دامپزشکی این قرارگاه از روز گذشته کار واکسیناسیون دام‌های منطقه سیل‌زده شعیبیه را آغاز کرده است.
کد خبر : 374376

حجت‌الاسلام فرج‌الله براتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در اهواز با اعلام خبر واکسیناسیون دام‌های منطقه سیل‌زده شعیبیه  توسط قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی در خوزستان اظهار کرد: با توجه به شرایط ایجادشده و کاهش سطح بهداشت در مناطق سیل‌زده و شیوع بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام، تیمی از استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر به سرپرستی زینب پیغمبرزاده به‌منظور بررسی تعداد گله‌های درگیر و بررسی وضعیت سلامت حیوانات منطقه سیل‌زده شعیبیه به این منطقه اعزام شدند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز افزود: تیم‌های دامپزشکی در گروه‌های 4نفره با نظارت استادان دانشگاه کار معاینه و درمان دام‌ها در منطقه شعیبیه را انجام می‌دهند.


سرپرست تیم دامپزشکی اعزام‌شده قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد خوزستان به شعیبیه نیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در اهواز بیان کرد: بسیاری از گوساله‌های تازه متولدشده و گوساله‌های دوماهه منطقه سیل‌زده شعیبیه شوشتر، درگیر بیماری‌های شدید عفونی، تنفسی، اسهال و بیحالی شدید بودند که شرایط تغذیه‌ای و نگهداری نامناسب و رسیدگی نکردن به آنها، وضعیت این گوساله‌ها را حادتر کرده بود.


زینب پیغمبرزاده افزود: گوساله‌های بدحال سرم‌تراپی و بیوتیک‌تراپی شدند و داروهایی با هدف ادامه‌دادن روند درمان در اختیار دامداران قرار داده شد.


وی گفت: صاحبان دام‌ها که تنها سرمایه آنها، همین چند رأس دام بود از حضور نیروهای امدادی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان بسیار خوشحال شدند و اظهار کردند که اقدامات خیرخواهانه دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان دلگرمی خوبی برای ادامه زندگی آنان بوده است.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر