صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۹ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
اصغریان:

خشک بودن کلاسها دانش آموزان را از درس و مدرسه فراری می دهد

رئیس شورای سیاستگذاری سما در استان کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری یکی از مواردی که دانش‌آموزان را در سبک‌های تعلیم و تربیت سنتی از درس و مدرسه دلسرد می‌کند و فراری می‌دهد، خشک و بی‌روح بودن کلاس‌ها و نبود تنوع در کلاس درس بیان کرد.
کد خبر : 37392

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، غلامعلی اصغریان در جلسه شورای سیاست گذاری سما در استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور دکتر علی آل بویه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، روسای واحدهای استان، معاونت سما و تعدادی از مدیران و مسئولان برگزار شد، گفت: تلاش و کوششی که قبل از دانشگاه در مدارس در راستای برنامه‌های آموزشی و پرورشی و تعلیمات دینی انجام می‌گیرد، به ویژه در این استان قابل تحسین است. چرا که در مدارس در بحث تعمیق باورهای دینی و رسالت مهمی که آموزش و پرورش بر عهده دارد، تلاش جدی صورت گرفته که ظهور و بروز آن در دانشگاه رخ می‌دهد.


رئیس شورای سیاستگذاری سما در استان کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد این امتیاز را از گذشته تا به حال در بحث تعالیم مبانی دینی و ارزش‌های اسلامی به صورت پر رنگی داشته است .


اصغریان از تلاش‌های بی‌شائبه و بی دریغ مدیر کل آموزش و پرورش استان که در سال تحصیلی جدید به صورت ویژه نسبت به مدارس سما همکاری داشته‌اند قدردانی کرد و گفت: نوع نگاه زارع پور در بحث آموزش و پرورش این ایجاد انگیزش را در پرسنل سما بوجود آورده که با تعاملات فی مابین به رفع مشکل بپردازند .


وی یکی از مواردی که دانش‌آموزان را در سبک‌های تعلیم و تربیت سنتی از درس و مدرسه دلسرد کرده و فراری می‌دهد،خشک و بی‌روح بودن کلاس‌ها و نبود تنوع در کلاس درس بیان کرد و افزود: مخاطبان ما از سلایق مختلف و ذائقه‌های متنوع وارد دانشگاه می‌شوند با حفظ چهار چوب لازم باید نوع نگاه فرهنگی را تنظیم کنیم.


دبیر شورای سیاستگذاری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ارتباط با عملکرد حوزه سما در استان گزارشی ارائه داد و گفت: تعلیم و آموزش یکی از مهمترین برنامه‌های مدارس سما که لازم است در نظر گرفته شود.


اسماعیل مدبرنژاد افزود: تعلیم و تربیت، پیوسته یکی از دغدغه‌های والدین و نظام آموزشی است که ما تلاش کردیم در برنامه‌های پیش روی از شیوه‌های جدیدتر استفاده کنیم.


مدبرنژاد رشد کمی و افزایش تقاضا برای ثبت‌نام در مدارس خوش نام سما را یکی از مهمترین برنامه‌ها اعلام کرد و ادامه داد: هدف اصلی آموزشی تسهیل و پیشبرد امر آموزش و یادگیری است ولی ما باید تلاش کنیم در زمینه کیفیت بخشی بر فعالیت‌های فرهنگی، هنری و پژوهشی با در نظر گرفتن شرایط لازم اقدامات شایسته را انجام دهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر