پایان اعتراض صورت گرفته و اقدامات در حوزه تغذیه دانشجویان کجاست؟
به گزارش خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، یکی از مشکلات صنفی دانشجویان در چند سال اخیر، کیفیت پایین غذای دانشجویی است، در همین راستا صندوق رفاه دانشجویان در سال97 اقدامات مهمی را در راستای بهبود کیفیت غذای دانشجویان انجام داده که تأثیر بهسزایی نیز داشته است.
حمایت مالی از دانشگاهها بهمنظور بازسازی و بهسازی فضا و تجهیزات آشپزخانههای سطح سه و سطوح بالاتر، تخصیص 22 میلیارد و 50 میلیون تومان برای طرح ارتقای فضا و تجهیزات آشپزخانه در 122 دانشگاه و مرکز آموزش عالی و توزیع بیش از دو هزار و 800 تن گوشت قرمز و چهار هزار و 350 تن برنج با قیمت دولتی در بین دانشگاهها از جمله اقدامات صندوق رفاه دانشجویان برای افزایش کیفیت خدمات تغذیه دانشجویان در سال97 بود.
بعضی از این اقدامات همانند توزیع گوشت و برنج تنها مدت زمان کوتاهی پاسخگوی مشکل تغذیه دانشجویان و بعضی دیگر همانند ارتقا و تجهیز آشپزخانههای دانشگاهها از جمله کارهایی بنیادین است.
اما در این میان به گفته برخی از دانشجویان و شوراهای صنفی به خبرنگار خبرگزاری آنا مشکل در آشپزخانهها نیست بلکه مشکل اصلی برخی از پیمانکاران و دستاندرکاران هستند که گاهأ با کمکاری، حذف دورچین غذا و اقدامات نظیر آن مشکلاتی را برای دانشجویان فراهم میکنند.
ذوالفقار یزدانمهر مشاور وزیر علوم و رئیس صندوق رفاه دانشجویان بهمن سال97 در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: شبکه نظارت و کنترل تغذیه دانشجویی و ارتقای سامانه تغذیه صندوق رفاه دانشجویان راهاندازی خواهد شد از آشپزخانهها و سالنهای غذاخوری دانشگاههای دولتی، آزاد اسلامی و غیرانتفاعی بازدید کرده و ضمن نظارت، نسبت به ارزیابی دورهای آنها اقدام خواهند کرد که این ناظران از متخصصان و خبرههای تغذیه دانشجویی هستند.
این خبر از سوی صندوق رفاه دانشجویان نویدبخش نظارت تخصصی بر غذای دانشجویان است، اما به راستی اقدامات صورت گرفته پاسخگوی نیازهای دانشجویان است و امسال دیگر شاهد اعتراض دانشجویان در حوزه تغذیه دانشجویی و صفهای طولانی غذای دانشجویان در محوطه دانشگاهها نخواهیم بود؟
انتهای پیام/4122/4084/
انتهای پیام/