صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۸ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
کردمهین خبر داد:

بهبود روحیه کودکان و نوجوانان سیل‌زده آق‌قلا با کمک بازی‌ ویدئویی

معاون نظارت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: برای کمک به هم‌وطنان سیل‌زده کشور با همکاری دو شتاب‌دهنده‌ خودروی ون بازی به منطقه سیل‌زده آق‌قلا اعزام شد.
کد خبر : 372409

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، روز شنبه هفدهم فروردین‌ بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود و کمک به هم‌وطنان سیل‌زده کشور با همکاری شتاب‌دهنده کسب‌وکار فردوسی و استارت‌آپ  ریس‌موبیل، یک دستگاه خودروی ون بازی و همچنین خودرویی شامل اقلام اهدایی را به سمت شهر آق‌قلا اعزام کرد.


تصمیم برای ارسال ون بازی و مستقرکردن ایستگاه بازی و سرگرمی در شهر آق‌قلا در شرایطی اتخاذ شد که با ویرانی‌هایی که سیل در این شهر به بار آورده وسایل سرگرم‌کننده چندانی در اختیار کودکان و نوجوانان قرار ندارد و در این موقعیت شرایط نامناسب روحی کودکان می‌تواند موجب کاهش روحیه والدین شود.


خسرو کردمیهن معاون نظارت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای که در سفر به آق‌قلا حضور داشته و مدیریت اهدای کمک‌های بنیاد به اهالی این شهر را بر عهده داشت با اشاره به این تصمیم بنیاد گفت: با توجه به سنت خوبی که در بنیاد در سال‌های گذشته ایجاد شده سعی می‌کنیم در مواقعی که کشور دچار بحران‌هایی چون سیل و زلزله می‌شود از طرف بنیاد محموله‌هایی را در قالب کمک به این مناطق ارسال ‌کنیم.


وی افزود: در این دوره نیز براساس دستور حسن کریمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای پس از بررسی به این نتیجه رسیدیم که بحث خوراکی و معیشت مردم توسط گروه‌ها و سازمان‌های مختلف به شیوه‌های گوناگون در حال تأمین است اما در حاشیه‌ این وقایع کودکان و نیازهایشان مغفول مانده‌ است.


 کردمیهن تصریح کرد: به‌این‌ترتیب تصمیم گرفته شد یک ماشین ون در قالب یک گیم‌نت سیار با سه شبیه‌ساز تخصصی رانندگی و یک دستگاه کنسول بازی به همراه یک خودرو شامل اقلام اهدایی بنیاد به منطقه اعزام شود.


وی درباره بازخورد این کمک‌ها و تأثیر آن در روحیه اهالی شهر آق‌قلا عنوان کرد: اهدای این کمک‌ها نتیجه بسیار خوبی داشت. در مجموع انرژی شهر را مثبت‌تر کرد و روحیه کودکان و به‌تبع آن خانواده‌ها را تا حد زیادی تغییر داد.


به گفته کردمیهن ون سیار در کمپ‌های مختلف توقف داشت و فرصتی برای بازی و تفریح کودکان و فراغت خانواده‌ها ایجاد کرد.


وی در زمینه اقلام اهدایی نیز افزود: هدایایی نیز برای کودکان زیر 10 سال تهیه دیده شد که از وسایل بازی، لوازم بهداشتی و خوراکی تشکیل شده بود و در یک کوله‌پشتی در کمپ‌ها توزیع شد که شادی و انرژی کودکان منطقه را باوجود شرایط سخت پس از سیل مضاعف کرد.


به گفته معاون نظارت بنیاد حدود 4 هزار و 500 بازی ایرانی و خارجی نیز در منطقه توزیع شدند. همچنین بخشی از این بازی‌ها در اختیار اداره ارشاد آق‌قلا قرار داده شد تا با آرام‌شدن وضعیت به‌تدریج بین کودکان و نوجوانان توزیع شود.


کردمیهن درباره وضعیت شهر آق‌قلا پس از سیل و شیوه توزیع کمک‌ها گفت: بخش قابل‌توجهی از شهر هنوز غرق در آب است؛ آبی که بسیار آلوده است و متأسفانه ممکن است به خاطر این آلودگی تبعات بدی را برای اهالی منطقه ایجاد کند. کمک‌ها از طریق تراکتورها توزیع می‌شدند. بخشی از کمک‌ها در کمپ‌ها به دست مردم رسید و بخشی دیگر از آنها از طریق اجاره تراکتور و حرکت داخل آب به مردم مناطقی رسید که هنوز خانه‌هایشان غرق در آب است.


معاون نظارت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: چیزی که از نزدیک لمس کردیم این بود که در شدیدترین سختی‌ها هم حال کودکان به والدین منتقل شده و با شاد کردن آنها می‌توان سختی شرایط و ضعف‌هایی که در سایر حوزه‌ها از جمله حوزه‌‎های معیشتی وجود دارد را دست‌کم قابل‌تحمل کرد.


انتهای پیام/4107/4021/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر