صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۶:۵۰ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۸

نوآوری در آموزش عالی به چه معناست؟/ ویژگی‌های دانشگاه نوآور

یکی از ویژگی‌های مهم برای دانشجویان امروزی میزان نوآوری در مؤسسات آموزش عالی است؛ به همین دلیل بسیاری از دانشگاه‌ها به دنبال ایجاد محیطی نوآورانه هستند.
کد خبر : 371535

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اد سرج، این روزها در همه پردیس‌های دانشگاهی، مدرسه‌ها و شرکت‌ها حرف از نوآوری می‌شود. سازمان‌ها و شرکت‌ها در سراسر جهان با استفاده از ایده‌ها و رویکردهای  نوآورانه، محصولات مختلفی می‌سازند و می‌فروشند تا روش‌های آموزش و یادگیری را تغییر دهند. برای مثال شرکت نتفلیکس برای آموزش از طریق «واقعیت افزوده» از  الگوریتم‌های تطبیقی استفاده می‌کند. این امر، انقلابی در صنعت ابزارهای آموزشی ایجاد کرده است.


هفته گذشته سمیناری با موضوع معنای واقعی نوآوری و محدودیت‌های آن در دانشگاه ایالتی آریزونا برگزار شد  تا موضوع تحصیلات متمرکز بر نوآوری مورد بررسی قرار گیرد. مؤسسات آموزش عالی که در این رویداد شرکت کرده بودند از رویکردهای نوآورانه دانشگاه‌ها صحبت کردند.


در اکثر موارد، دانشگاه‌ها از همان روش‌های کلیشه‌ای و تکراری استفاده کرده‌ بودند ولی دو مؤسسه آموزش عالی از روش‌های منحصربه‌فردی برای ترویج نوآوری استفاده می‌کنند.


حال؛ سؤال اینجاست که یک دانشگاه نوآور باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ دانشگاه ایالتی آریزونا در سال 2016 با پشت سر گذاشتن دانشگاه استنفورد و ام‌آی‌تی به‌عنوان نوآورترین دانشگاه جهان شناخته شد. دانشگاه ایالتی آریزونا با ارائه دوره‌های آموزشی آنلاین، افزایش تولید تحقیقات، ساخت پردیس در مرکز شهر و کاهش هزینه‌های تحصیلی موفق به کسب این مقام شد.


دانشگاه ایالتی آریزونا در این مدت، تعداد دانشجویان خود را از 47 هزار نفر به 300 هزار نفر رسانده است و در حال حاضر 140 دوره آموزشی آنلاین ارائه می‌دهد. در سال 2015 نیز 37 درصد از دانشجویان این دانشگاه از دولت، هزینه تحصیلی پل دریافت می‌کردند و این میزان در حال حاضر افزایش یافته است. تعداد دانشجویان سیاه‌پوست و اسپانیایی لاتین دانشگاه ایالتی آریزونا در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است.


کالج اسپرینگ دیپ برخلاف دانشگاه ایالتی آریزونا فضای فیزیکی کمتری دارد و دوره‌های آموزشی آنلاین کمتری نیز ارائه می‌دهد. این کالج دو ساله در مرز میان ایالت کالیفرنیا و نوادا قرار دارد و در سال تنها 12 تا 15 دانشجو پذیرش می‌کند؛ با این حال به‌عنوان یکی از مؤسسات آموزش عالی نوآور شناخته می‌شود.


نزدیک‌ترین فرودگاه به کالج اسپرینگ دیپ حدود چهار ساعت فاصله دارد و خدمات تلفن همراه نیز در این منطقه پوشش داده نمی‌شود. تحصیل در این کالج برای دانشجویان رایگان است. کالج اسپرینگ دیپ نه‌تنها دانشکده‌ای ندارد بلکه رشته تحصیلی هم ندارد. دانشجویان این کالج می‌توانند نمرات و اعتبار تحصیلی خود را برای دریافت مدرک کارشناسی به مؤسسات آموزش عالی دیگر انتقال دهند.


دانشجویان این کالج موظف به حداقل 20 ساعت کار در هفته هستند که شامل وظایفی مانند آشپزی،‌ نظافت و ارزیابی درآمد دانشجویان می‌شود. 30 درصد از دانشجویان در کلاس‌های کالج اسپرینگ دیپ افراد رنگین پوست هستند. 20 درصد از دانشجویان این کالج نیز بین‌المللی هستند.


به گفته دیوید نیدورف رئیس کالج اسپرینگ دیپ، در این مؤسسه، صداقت فکری و انسانیت تدریس می‌شود. دانشجویان در این کالج از طریق کار کردن در کنار مردم، حل مشکلات و برقراری ارتباط مهارت‌های نرم را می‌آموزند. به گفته وی،‌ آموزش تنها به توانایی‌های فراگیری محدود نمی‌شود بلکه باید روح دانشجو را متعالی کند.


انتهای پیام/4107/4021/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر