صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۵ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۸
افشاری بیان کرد:

لزوم اهتمام مراکز رشد در بازارسازی و معرفی محصولات دانش‌بنیان

مدیرکل کارآفرینی و تجاری‌سازی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مراکز رشد باید در امر معرفی محصولات، نماینده کل شرکت‌ها و واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی باشند.
کد خبر : 369735

حامد افشاری در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به خروجی‌ فن‌بازارهای برگزارشده دانشگاه آزاد اسلامی در سال 97، گفت: هدف ما این است که در فن‌بازارها کمک کنیم که ظرفیت‌های دانشگاه شناخته شود و همچنین در فن‌بازارها مشتریان هدف، توسط دانشگاه به این عرصه دعوت می‌شوند و هسته‌ها، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان محصولات خودشان را عرضه می‌کنند.


مدیرکل کارآفرینی و تجاری‌سازی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، ادامه داد: فن‌بازار بستری برای حضور طرف‌‌های عرضه و تقاضا به‌صورت رو در رو می‌باشد و در ادبیات تجاری به این شکل است که جلسات «بی تو بی»، یعنی «Business to Business» در بطن این فن‌بازارها برگزار می‌شوند و نیازها و توانمندی‌ها در این جلسات مطرح می‌گردد. بسترهای خوبی در فن‌بازارها فراهم شده است ولی ما علاوه بر اینکه این بستر را رو در رو برای شرکت‌ها و طرف‌های مشتری در این فن‌بازارها برقرار سازیم، غربالگری نیز می‌کنیم.


افشاری با اشاره به شروع اقدامات سازنده در راستای شناسایی محصولات باکیفیت و دارای استعداد تجاری‌سازی از بین محصولات ارائه شده در فن‌بازارها، تصریح کرد:  خوشبختانه محصولات باکیفیت بسیاری توسط واحدهای فناور دانشگاه ارائه شده است. محصولات کیفی در حال غربالگری هستند.


وی درباره وظایف مراکز رشد و مراکز تحقیقاتی در راستای معرفی محصولات و خدمات همه هسته‌ها و واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی، بیان کرد: مراکز رشد باید نماینده کل شرکت‌ها و واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی باشند و هر کدام‌ به‌عنوان جزئی از یک بدنه کلی باشند و تلاش کنند اگر یک محصولی مثلاً در استان کردستان می‌تواند بازار خوبی داشته باشد و این محصول در استان اصفهان دارد در یک مرکز رشدی تولید می‌شود، اینها همه بازاریاب هم‌دیگر بشوند و براساس یک مدل عرضه و تقاضا در کل کشور با هم ارتباط داشته باشند.


مدیرکل کارآفرینی و تجاری‌سازی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به لزوم راستی‌آزمایی و احراز کیفیت محصولات دانش‌بنیان واحدهای فناور خاطرنشان کرد: تعداد قابل‌توجهی محصول باکیفیت در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که این محصولات آماده‌اند که در این شبکه بارگذاری شوند ولی محصولات این شبکه نیز باید راستی‌آزمایی شده باشند؛ یعنی که اگر می‌گوییم این محصول را می‌آوریم داخل این شبکه بازاریابی، باید اطمینان داشته باشیم که این محصول دارای چه خصوصیاتی است.


افشاری در پایان اظهار کرد: در ساختار جدید فناوری از آموزش جدا شده است. بنابراین ظرفیت‌های مراکز رشد و واحدهای فناور نیز در این ساختار افزایش پیدا خواهد کرد و با توان بیشتری در خدمت مباحث فناوری، زیرساخت‌ها و تجاری‌سازی محصولاتی که حاصل یافته‌های محققان و پژوهشگران و فناوران دانشگاه آزاد اسلامی است، قرار خواهد گرفت.


انتهای پیام/4122/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر