صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۷:۳۰ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
رحمتی در گفتگو با آنا:

تعداد گردشگران خارجی در زنجان به 7 هزار نفر رسید

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان گفت: سال‌های اخیر تعداد گردشگران خارجی در استان زنجان به حدود 7 هزار نفر رسیده است.
کد خبر : 368801

یحیی رحمتی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا اظهار کرد: در ایام نوروز طبیعت زنجان هنوز در خواب زمستانی است و بیشتر آثار تاریخی این استان که جنبه و شهرت جهانی دارد از جمله گنبد سلطانیه مورد استقبال گردشگران نوروزی قرار می‌گیرد.


وی اضافه کرد: هر هموطنی که در ایام نوروز به استان زنجان مراجعه کند، شهادت می‌دهد که زنجان چهره نوروزی به خود می‌گیرد و باید از مدیران شهری و شهرداری زنجان قدردانی کنم.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان خاطر‌نشان کرد: زنجان آثار ارزشمند تاریخی و منحصر به‌فرد جهانی دارد. گنبد سلطانیه از بزرگ‌ترین گنبدهای آجری جهان و در ایام نوروز جزء 10 اثر برتر است که مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد و این از محاسن استان زنجان قلمداد می‌شود.


رحمتی یادآور شد: تمام جاذبه‌های تاریخی استان زنجان برای ایام نوروز و تعطیلات آماده‌سازی شده‌اند که موزه رختشوی‌خانه، موزه مردان‌نمکی، معبد داش‌کسن، موزه ابهر و غار کتله‌خور که برای نخستین‌بار مدیریت آن با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان خواهد بود از جمله سایت‌های تاریخی مورد اشاره است.



وی با بیان اینکه سال‌های گذشته زنجان میزبان حدود 15 هزار نفر اقامت شبانه بوده است، تشریح کرد: براساس تجربه سال‌های گذشته حداقل میانگین اقامت شبانه را حدود 15 هزار نفر پیش‌بینی می‌کنیم که گردشگران نوروزی در قالب هتل‌ها، متل‌ها، مسافرخانه، مدرسه و سایر اقامتگاه‌های استان بیتوته شبانه دارند و به یاری خدا مانند سال‌های گذشته که هیچ مشکلی نداشتیم، امسال نیز هیچ مشکلی نخواهیم داشت و گردشگران نوروزی را مدیریت خواهیم کرد.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان توضیح داد: زنجان چند سالی از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شده و تعداد حضور  گردشگران داخلی و خارجی در بناهای تاریخی این استان مؤید این نکته است که از معبر به  مقصد گردشگری تبدیل شده‌ایم.


رحمتی با بیان شاخص حضور گردشگران خارجی و داخلی در این استان یادآور شد: سال 92 تعداد گردشگران خارجی که به اثر و بناهای تاریخی زنجان مراجعه می‌کردند حدود 900 نفر بود و در سال‌های اخیر به حدود 7 هزار نفر رسیده و نشان‌دهنده رشد خوب و استقبال گردشگران از بناهای تاریخی زنجان است.


وی متذکر شد: سال‌های گذشته میزان بلیت‌فروشی موزه‌های استان زنجان 33 میلیون تومان بود و بلیت‌فروشی موزه‌های زنجان از یک‌ میلیارد تومان هم عبور کرد که نشان‌دهنده رشد خوب درآمدزایی میراث استان زنجان است.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه زنجان دارای آداب و رسوم خاص خود است و سال‌های گذشته در جشنواره نوروزگاه سعی شده این رسوم به تصویر کشیده شود، تأکید کرد: ایام نوروز فرصت مغتنمی است تا مردم سایر استان‌ها با میراث معنوی شهرهای مختلف استان زنجان از نزدیک آشنا شوند.


انتهای پیام/4078/4117/4062/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر