صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۶:۰۶ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
رسولی در گفتگو با آنا:

قطارهای حومه‌ای راه‌اندازی خواهد شد/ بلیت قطارها ستاره‌دار شد

سرپرست راه‌آهن جمهوری اسلامی گفت: تلاش برای رتبه‌بندی قطارهای مسافری به نتیجه رسید و اکنون با درج ستاره روی بلیت، رتبه هر قطار مشخص می‌شود.
کد خبر : 367647

سعید رسولی در گفتگو با خبرنگار حوزه مسکن و شهرسازی گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، با اشاره به ارتباط نزدیک راه‌آهن با مردم، اظهار کرد: نگاه راه‌آهن نگاه بنگاه‌داری نیست و رویکرد صرفاً اقتصادی در اجرای وظایفش ندارد و از طریق تأمین منافع اجتماعی و تأثیر آن بر مؤلفه‌های اقتصادی، سعی در توسعه ملی کشور دارد.


وی با اشاره به محدودیت منابع مالی افزود: با وجود کمبودهای موجود و بالا رفتن هزینه‌های جاری و خارج شدن واگن‌های بی‌کیفیت، توانسته‌ایم 15 درصد در حمل مسافر رشد داشته باشیم.


سرپرست راه‌آهن جمهوری اسلامی با تأکید بر رعایت حقوق شهروندی برای مسافران، ادامه داد: تلاش برای رتبه‌بندی قطارهای مسافری به نتیجه رسید و اکنون با درج ستاره روی بلیت، رتبه هر قطار مشخص می‌شود و بر اساس آن خدماتی که باید در هر قطار ارائه شود نیز تعریف‌ شده است و این موضوع نه‌تنها به رعایت حقوق مسافران منجر خواهد شد بلکه رقابت در ارائه خدمات با کیفیت بالا را نیز به همراه خواهد داشت.


رسولی در ادامه با اشاره به بهره‌برداری از قطارهای 5 ستاره نور تشریح کرد: این قطار با هماهنگی دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه برای سفر زیارتی به مشهد در اختیار زوج‌های جوان دانشجو قرار گرفت تا اولین سیر این قطار به سمت مشهد مقدس باشد.


سرپرست راه‌آهن با تأکید بر تکلیف برنامه ششم توسعه کشور در حوزه حمل‌ونقل ریلی خاطرنشان کرد: تشکیل شرکت قطارهای حومه‌ای به تصویب دولت رسیده است و امیدوارم در سال 98 این تکلیف را برای ارائه  خدمت به مردمی که حومه کلان‌شهرها زندگی می‌کنند، انجام دهیم و همچنین در سال آینده سعی ما ارائه خدمات بیشتر در حوزه‌های ایستگاهی و ارتقای کیفیت قطارها برای همه مسافرین خواهد بود.


انتهای پیام/4083/ن                


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان 0 نظر
ناشناس
08:29 - 1397/12/22
باوجود همه این ادعاها، هنوزهم قطارهای ایران ، قطارهای عهد عتیق است و به خاطربالابودن و مستهلک بودن قطارهاو ازسروصدای زیاد آنها ، نمی توان باآرامش درقطارنشست و مسافرت کرد .ناوگان راه اهن ایران خیلی فرسوده و قدیمی است و همگی یادگارهای یک قرن گذشته هستند .هم سرعت قطارهای ایران به شدت پایین است و هم خودشان قدیمی هستند و هم سروصدای زیادی دارند . قطارهای به شدت فرسوده ایران برای کشورثروتمندی چون ایران، مایه شرمساری و ننگ است .