صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۰۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
مقدم‌فر:

بیانیه گام دوم رهبری نقشه راه 40 ساله دوم انقلاب است

مشاور فرهنگی رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بیانیه گام دوم رهبری یک مانیفست و نقشه مهندسی برای ۴۰ ساله دوم انقلاب است.
کد خبر : 364393

به گزارش خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حمیدرضا مقدم‌فر عصر امروز در اولین نشست علمی ـ تخصصی دانشکده ارتباطات و رسانه با موضوع «محورهای رسانه‌ای بیانیه گام دوم و مسئولیت رسانه‌ها» که دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز برگزار شد، اظهار کرد: بیانیه رهبر معظم انقلاب دو روز بعد از بیست و دوم بهمن ماه مطرح شد در حالی بود که از سوی رسانه‌های غربی تهدید می‌شدیم که چهل سالگی انقلاب را نخواهیم دید.


وی با بیان این‌که بیانیه گام دوم رهبری یک مانیفست و نقشه مهندسی برای ۴۰ ساله دوم انقلاب است، گفت: اجزای این بیانیه می‌بایست به درستی تبیین و منتشر شود و نه این‌که با یک قرائت ۵۵ دقیقه‌ای، یک سند تحلیل راهبردی را پخش کنیم.


مشاور فرهنگی رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط با فعالیت‌های رسانه‌ای که در ارتباط با این بیانیه باید صورت گیرد، افزود: در مرحله اول انتشار و در مرحله دوم تبیین قرار دارد.


مقدم‌فر افزود: یکی از مفاد این بیانیه این است که انقلاب در محاصره رسانه‌ای قرار دارد و این بیانگر این است که رسانه‌های خارجی که دلار خرج می‌کنند تلاشی در راستای علاقه مردم ما ندارند.


این کارشناس ارشد حوزه رسانه ادامه داد: ما در دفاع از انقلاب باید تلاش کنیم به روش‌هایی دست یابیم که بیانیه گام دوم انقلاب را در افکار عمومی تبیین کنیم و در این راستا از محیط نخبگی جامعه کمک بگیریم.


وی در ادامه اذعان کرد: ما در چهل سال بعد از انقلاب از مرحله تهاجم تغییر کرده و چند رسانه امروز در حال تکامل است.


مقدم‌فر تصریح کرد: کار و فعالیت‌های رسانه‌ای از جنگ روانی عبور کرده و در حال حاضر در مرحله جنگ شناختی است.


این مدرس دانشگاه با بیان این‌که در بحث مدیریت افکار عمومی برخی رسانه‌های داخلی همزبان با رسانه‌های خارجی هستند، افزود: دلیل این موضوع این است که برخی از این رسانه‌ها عرصه جنگ رسانه‌ای و شناختی را نشناخته و نسبت به آن آگاه نیستند.


مشاور فرهنگی رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه ضمن اشاره به جنگ نامتقارن رسانه‌ای با رسانه‌های غربی گفت: توانمندی‌های ما در مقایسه با رسانه‌های خارجی قابل قیاس نیست اما آنچه که در این میان به ما برتری داده پیام انقلاب ما است که پیامی فطری است و به دور از هرگونه دوز و کلک است و گرنه در این هم آورد ما جایگاهی را نداشتیم.


مقدم‌فر همچنین از استقلال رسانه‌ها سخن به میان آورد و گفت رسانه های خارجی همچون آسوشیتدپرس که ادعای استقلال دارند در واقع صرفاً دارای پوزیشن استقلال هستند ولی سیاست‌های آنها دارای استقلال نیست.


این فعال حوزه رسانه ضمن اشاره به این‌که ما در حوزه رسانه دارای آسیب‌ها و اشکالات هستیم، خاطرنشان کرد: ما باید توجه داشته باشیم که جنگ موجود جنگی نامتقارن است، اما در این میان ایران کشوری مستقل است و همان‌گونه که پیروزی انقلاب اسلامی یک معجزه بود تداوم آن در برابر هجمه های کشورهای مختلف نیز یک معجزه است.


مقدم‌فر در پایان گفت: یکی از مهمترین نقش رسانه‌ها در ارتباط با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد تبیین آن است و رسیدن به این هدف فقط با نشست‌ها انجام نمی‌شود و نیازمند به کارگیری هنر در آن است.


انتهای پیام/۴۱۰۵


انتهای پیام/

ارسال نظر