صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۲ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
روحانی تأکید کرد:

لزوم اتصال خلیج فارس به دریای سیاه از طریق ارمنستان

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه آماده‌ایم گاز بیشتر به ارمنستان صادر کنیم، گفت: اتصال خلیج فارس به دریای سیاه از طریق ارمنستان و گرجستان بحث و بررسی شد.
کد خبر : 364256

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در نشست خبری با نخست‌وزیر ارمنستان که عصر امروز در کاخ سعدآباد برگزار شد، اظهار کرد: در جریان مذاکرات هیئت عالی‌رتبه دو کشور که با حضور نخست وزیر ارمنستان برگزار شد، طیف گسترده‌ای از مسائل مورد بررسی قرار گرفت و پیرامون آنها توافق شد.


وی با تقدیر از مواضع ارمنستان در قبال تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ایران، گفت: ما می‌خواهیم روابط تهران و ایروان را در همه عرصه‌ها گسترش دهیم.


رئیس‌جمهور، روابط ایران و ارمنستان را رو به توسعه دانست و افزود: دو دولت برای توسعه روابط همه جانبه، اراده و انگیزه کافی دارند و در جریان مذاکرات، کمیسیون همکاری‌های اقتصادی دو کشور مأمور شدند، همه جزئیات و موارد گفتگو را در جلسه آتی کمیسیون که تا تابستان تشکیل خواهد شد، تصویب کنند.


روحانی با بیان اینکه در زمینه اقتصادی هنوز ظرفیت‌های بسیار زیادی داریم که باید به فعلیت و اجرا دربیاوریم، گفت: مهم‌ترین موضوع در همکاری‌های اقتصادی دو کشور در زمینه گاز، برق و تهاتر این دو است که در این مذاکرات راجع به تکمیل سد خداآفرین و نیروگاه مغری بحث کردیم.


وی با ابراز علاقه‌مندی جمهوری اسلامی ایران برای حضور فعال در جاده شمال به جنوب در ارمنستان، تأکید کرد: تسهیل همکاری‌ها در حوزه تراتزیت جاده‌ای، فعال‌تر شدن روابط دو کشور در زمینه کشاورزی و حضور ایران در ارمنستان با تشکیل شرکت کشت و صنعت و همچنین توسعه دامپروری و تقویت کشتارگاه‌ها در این کشور مورد تأکید طرفین بود.


روحانی با اشاره به اتخاذ اقدامات خوب در زمینه اتصال فیبر نوری و تبادل دیتا، ادامه داد: هر دو کشور علاقمند به همکاری‌ها بیشتر در زمینه صنعت ای سی تی هستند و ایران آمادگی صادرات در این زمینه را به ارمنستان دارد.


وی با بیان اینکه علاوه بر مسئله روابط دوجانبه اقتصادی، در زمینه اتصال برق بین ایران، ارمنستان و گرجستان به صورت سه جانبه و سپس با روسیه به‌صورت چهارجانبه توافق کردیم، افزود: در زمینه گاز آمادگی داریم علاوه بر افزایش صادرات گاز به این کشور، برای صادرات گاز از طریق ارمنستان به گرجستان مذاکرات صورت پذیرد و همچنین موضوع اتصال خلیج فارس به دریای سیاه از طریق ارمنستان و گرجستان بحث و بررسی شد.


نخست وزیر ارمنستان: برای افزایش حجم صادرات گاز اعلام آمادگی کرده است


نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان نیز در جمع خبرنگاران با قدردانی از استقبال گرم رئیس‌جمهور ایران گفت: احساس می‌کنم در یک کشور دوست هستم و حضور هیئت سیاسی، پارلمانی در کنار وزیران دولت ارمنستان در این سفر نشان دهنده این است که روابط دوستانه با ایران از اهمیت بالایی برخوردار است.


وی همچنین تصریح کرد: به‌عنوان رئیس گروه کشورهای اوراسیا می‌‌گویم توافق‌ها با ایران در پارلمان‌ها در حال بررسی است و امیدوارم به‌زودی تصویب و عملیاتی شود.


پاشینیان افزود: همکاری در زمینه انرژی برای ما مهم است و خوشبختانه ایران هم برای افزایش حجم صادرات گاز اعلام آمادگی کرده است که با توافق به سر قیمت آن ، این موضوع عملیاتی می‌شود.


انتهای پیام/4082/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر