انجمنهای علمی بهدنبال مسئلهگرایی و نوآوری باشند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اردبیل، اسحاق رسولی در جلسه هماندیشی دبیران انجمنهای علمی با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار كرد: همه امکاناتی که در دانشگاه ایجاد شده از درآمدهای مردم و مدیریت دانشگاه بدون درآمد نفت است و باید دانشگاهی کارآفرین ایجاد کنیم که پاسخگوی مشکلات مردم باشد.
وی گفت: هدف از برگزاری کارگاههای آموزشی از سوی انجمنهای علمی، میداندادن به دانشجویان فعال است و تشکلهای دانشجویی اولویت برگزاری این کارگاهها را دارند و تأکید بر این است که گروههایی که در تشکلها و بهصورت سازماندهی شده کار میکند در اولویت برگزاری کارگاهها باشند.
رسولی افزود: با برگزاری جلسات منظم انجمنهای علمی و بررسی دغدغههای متناسب با شأن دانشگاه و انجمن میتوان مشکلات را زودتر حل و به اصل مطلب برسیم.
وی اضافه کرد: در تجهیز آزمایشگاهها و کارگاهها دنبال آن هستیم که هدفدار و آزمایشگاههای مرجع باشند و استانداردسازی شوند.
رئیس واحد اردبیل افزایش بهرهوری را از برنامههای دانشگاه برشمرد و تأکید کرد: انجمنها باید مشارکت كنند و با اینکه در تخصیص منابع با مشکل روبهرو هستیم؛ اما همه آنها قابل حل است.
وی افزود: وقتی برنامهای انجام شد که ارزش فرهنگی و علمی و اجتماعی دارد، حتما ارزش اقتصادی هم در آن نهفته است.
رسولی ارزشهای محوری در دانشگاه را در مسئلهگرایی، نوآوری و تعالی معنوی تعریف کرد و گفت: انجمنها باید به دنبال موضوع مسئلهگرایی و نوآوری باشند و مسئله را از خود دانشگاه و جامعه انتخاب كنند.
رئیس واحد اردبیل خاطرنشان کرد: باید یاد بگیریم که خوداتکا باشیم و از امکانات و منابع دانشگاه بهترین استفاده را ببریم و خلق ارزش کنیم و با مشارکت و مکملشدن همدیگر میتوان باعث تعالی معنوی شویم.
رسولی افزود: تلاش بر این است که دانشگاه بهعنوان مرکز فنآور ایجاد شود و دنبال فراهمکردن زمینههایی برای سهولت اشتغال دانشجو هستیم.
وی ادامه داد: در دانشگاه با استفاده از سرمایه فکری، تخصصی و مدلهای ذهنی درست میتوانیم به پایداری برسیم و رشد کنیم.
رسولی محدودیتها را باعث رشد خلاقیت دانست و اظهار کرد: باید از محدودیت، ارزش خلق کرد و با هنر مدیریت و برنامهریزی زمینهای ایجاد کنیم که به دانشگاه خود افتخار کنیم و با مشارکت و همکاری این کار، شدنی است.
رسولی به برنامههای تحولی معاونتها اشاره کرد و افزود: انجمنهای علمی هم میتوانند هر کدام پنج برنامه تحولی داشته باشند و علاوه بر دانشگاه، آثار آن در جامعه نیز قابل مشاهده باشد.
در این جلسه دانشجویان مشکلات انجمنهای علمی را مطرح کردند و مسئولان به سؤالات حاضران پاسخ دادند.
عمده مشکلات انجمنها موضوعاتی از قبیل نحوه برگزاری کارگاههای علمی، بازدیدهای علمی، مشکل نظارت بر انجمنها، تداخل با سایر برنامهها، عدم هماهنگی، نبودن اتاق به تعداد انجمنهای علمی، طولانیبودن زمان امضای فرم درخواست اردوهای علمی و موضوع مشکلات مالی و مشارکت با سایر گروهها بود.
انتهای پیام/4062/
انتهای پیام/